کد خبر: ۱۲۹۰۷۱
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۳/۲۶

همکاری وزارت صنعت با بورس کالا برای ایجاد آرامش در بازار

همکاری وزارت صنعت با بورس کالا برای ایجاد آرامش در بازار

معاون وزارت صنعت گفت: در بورس کالا قیمت ها براساس عرضه و تقاضا کشف شده و اگر قیمت محصولی با افزایش مواجه می شود به دلیل بالا بودن حجم تقاضا به نسبت عرضه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید زرندی در خصوص  افزایش قیمت کالاها به تسنیم گفت: بورس کالا بستر معامله است و نامتوازن بودن بازار و قیمت ها را نباید به بورس نسبت داد. در این زمینه وزارت صنعت سعی دارد تا با همکاری نزدیک بورس و صنایع ، زمینه آرامش بازار را فراهم کند. برخی موضوعات را نیز در شورای عالی بورس مطرح و بررسی می کنیم تا بهترین تصمیمات گرفته شود.

وی در خصوص نوسانات ارز و تاثیر آن بر واحدهای تولیدی افزود: مسئول تامین ارز و مباحث مربوط به ارز بانک مرکزی است و به عنوان همکار سعی کردیم شرایطی را که برای واحدهای تولیدی مثمر ثمر باشد مدنظر قرار دهیم و در تصمیم گیری‌ها عبور واحدهای تولیدی از این شرایط سخت را لحاظ کنیم.

زرندی با بیان اینکه این شرایط سخت باعث شد تاهزینه های تولید افزایش یابد، گفت: تغییرات نرخ ارز باعث گلایه تولیدکنندگان شد و سعی کردیم در این مدت کمترین تغییرات را داشته باشیم تا به سمت ثبات برویم. در این میان محیط سیاسی کلان و محیط اقتصادی کلان باید همسو با رشته فعالیت های صنعتی باشد تا بتوانیم از شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ