کد خبر: ۱۲۹۰۹۷
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۳/۲۷

آخرین وضعیت قیمت بنزین، FATF، اینستکس، احتمال تغییر زنگنه و پیام آبه
در نخستین برنامه خبری سخنگوی دولت اعلام شد:

آخرین وضعیت قیمت بنزین، FATF، اینستکس، احتمال تغییر زنگنه و پیام آبه

سخنگوی دولت در نخستین نشست خبری ،درباره تغییر قیمت بنزین، FATF، تغییرات احتمالی و کنار رفتن زنگنه ، اینستکس و پاکت زرد همراه شینزو آبه توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا ، علی ربیعی در پاسخ به پرسشی در مورد حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان و موضع ایران نسبت به ادعاهای آمریکا گفت: این اتفاق به ضرر ایران است و وزیر خارجه نیز احتمال دخالت‌های مشکوک را داده بود. کسانی که این اقدام را کرده‌اند می‌خواهند جامعه جهانی را علیه ایران تحریک کنند. این اتفاق موجب افزایش قیمت نفت شده اما نمی‌تواند در درازمدت بر قیمت نفت تأثیر بگذارد.

وی افزود: لوایح FATF به نفع مردم ایران است. تمام دوستان در منطقه و دنیا تاکید می‌کنند که هر چه شفاف‌تر در مبادلات مالی عمل کنیم منافع بیشتر تأمین می‌شود. FATF در دولت بررسی شده و بیشترین سود آن در نظر گرفته شده و موارد احتمالی ضرر نیز از آن زدوده شده است. اگر نتوانیم در این چارچوب حرکت کنیم زمینه برای قطع ارتباطات بانکی فراهم می‌شود. این لوایح حیاتی هستند. البته مجمع تشخیص مصلحت اختیارات قانونی دارد ولی دولت و مجلس هم بر تصویب این لایحه اصرار دارند.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت تفکیک وزارت صنعت ادامه داد: منتظر تصمیم قطعی مجلس در این زمینه هستیم. در شرایط فعلی نظام قیمت و توزیع به نظارت بیشتری نیاز دارد. در دوران تحریم نیاز داریم از زندگی دهک‌های پایین و سفره مردم مراقبت کنیم. درخواست دولت از مجلس تشکیل وزارت بازرگانی است.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات احتمالی در دولت و کنار رفتن زنگنه گفت: هیچ تغییری در دستور کار دولت نیست. زنگنه از وزرای فعال و کلیدی دولت است و در این شرایط تحریمی به چنین افرادی نیازمندیم البته اسم زنگنه در استیضاح‌ها مطرح بوده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تغییر قیمت بنزین هم گفت : هیچ تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین اتخاذ نشده اما کارت سوخت می‌تواند موجب تسهیل برنامه‌ریزی برای مصرف شود.

ربیعی درباره آخرین وضعیت اینستکس گفت: خانم اشمید برای همین به ایران آمده بود و اعلام کرده اینستکس تأمین مالی می‌ شود. در چارچوب برجام حرکت می‌کنیم و این مطالبه را هم داریم که طرف مقابل تعهدات را اجرا کند. اخیراً ترکیه، روسیه و چین هم تاکید کردند به این چارچوب می‌پیوندند.

وی در پاسخ به این پرسش که پاکت زرد همراه شینزو آبه حاوی چه پیشنهادی برای ایران بود، هم گفت : در آن پاکت زرد پیام نخست‌وزیر ژاپن بود. رادیو و تلویزیون هم مفصل درباره پیشنهاد مطرح شده برنامه پخش کرد و پیام آبه این بود که اگر ایران مذاکره را شروع کند فشارها کم می‌شود که رهبری صحبت‌های غرورانگیزی داشتند که جامعه با آن هم‌آوا شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ