مدیرعامل بانک توسعه صادرات از بهره گیری سامانه بانکداری باز و دسترسی تامین سرمایه تمدن به داده های بانک نسبت به ارایه خدمات بهتر و سرویس های قابل قبول به مشتریان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مراسم رونمایی از سامانه بانکداری باز با حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات،نایب رئیس شرکت بورس، مدیر عامل تامین سرمایه تمدن و جمعی از مدیران زیر مجموعه این بانک برگزار شد.
علی صالح آبادی با بیان اینکه مشتریان بانکی همواره به دنبال دریافت خدمات مطلوب از بانک ها هستند،گفت: امروزه افزایش کیفیت در ارایه خدمات مطلوب تنها در بستر دیجیتال بانک رخ می دهد و بهره گیری سامانه بانکداری باز،مقدمه ورود بانک توسعه صادرات در بستر دیجیتال است، معتقدیم مشتریان با ارایه خدمات مطلوب و با کیفیت پایدار و وفادار برای بانک خواهند بود.
وی با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه، تامین سرمایه تمدن چهل و یکمین شعبه بانک توسعه صادرات شد،افزود: با این سامانه از این پس تامین سرمایه تمدن با دسترسی به داده های بانک می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به ارایه خدمات بهتر و سرویس های قابل قبول به مشتریان اقدام کند که مقدمه ای برای ورود به بانکداری دیجیتال است .
صالح آبادی با مثبت ارزیابی کردن این اقدام بانک ابراز امیدواری کرد تا در مدت 6 ماه آینده عمده خدمات از این بستر به مشتریان ارایه شود .فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دراین زمینه برای آشنایی هر چه بیشتر مشتریان،یک گام مهم و اساسی بشمار رفته و امید می رود بانک توسعه صادرات با این نوآوری بتواند نسبت به جذب مشتریان جدید و توسعه ارایه خدمات اقدام کند.
هم افزایی در ارایه خدمات
محمود رضا خواجه نصیری نیز در این مراسم گفت: اجرایی و عملیاتی شدن سیستم بانکداری باز لایه های مختلف سیستم بانکی و سرویس های گسترده قابل ارایه از سوی نهادهای مالی را ایجاد خواهد کرد و برآیند این سیستم می تواند منجر به هم افزایی بیشتر در ارایه خدمات شود.بهره گیری از این مهم در فعالیت هایی مانند تقسیم سود ،نقل و انتقالات مالی به واسطه حجم بالای نقل و انتقالات و مهیا نبودن بستر لازم برای آن منجر به توقف در این هم افزایی می شد اما با استفاده از سامانه بانکداری باز، این دغدغه ها برطرف شده و می توان به سمت بزرگترشدن و توسعه خدمات گام برداریم.
وی افزایش حجم نقل و انتقالات، تمرکز برنظام یافته شدن خدمات و سرویس های قابل ارایه به مشتریان، حذف کاغذ بازی و فرآیند تشریفات اداری را از جمله مزیت های این سامانه برشمرد و ادامه داد: بهره گیری از این سیستم می تواند لایه های مختلف را ایجاد تا خدمات متنوع تر ارائه شود. این اتفاق به مفهوم توسعه بدون ساختار فیزیکی در بانک است که می تواند منجر به کاهش هزینه های بانک ،افزایش سودآوری و پیشروی در توسعه خدمات بانکی شود.
انتهای پیام