کد خبر: ۱۲۹۲۰۲
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۳/۲۹

گزارش مدیر بازرسی وزارت صنعت درباره شائبه احتکار در ایران خودرو

گزارش مدیر بازرسی وزارت صنعت درباره شائبه احتکار در ایران خودرو

مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد وزارت صنعت گفت: هیچ گونه احتکاری در ایران خودرو صورت نگرفته و بیش تر خودروهای موجود دارای کسری قطعه هستند که بزودی تکمیل و تحویل مشتریان می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکبر صادقی با بیان اینکه هیچ گونه احتکاری در شرکت ایران خودرو صورت نگرفته و بیش تر خودروهای موجود دارای کسری قطعه هستند گفت: فرآیند تکمیل کاری خودروهای ناقص با سرعت بیش تری درحال انجام است و اطمینان می دهم با پیگیری وزارت صنعت و تلاش خودروسازان به زودی تحویل خودروهای معوقه به روز می شود.

وی مشکل خودرو های دارای کسری قطعه را نبود سرمایه در گردش مناسب برای تولید در خودرو سازان و عدم تامین برخی از قطعات الکترونیکی و ایمنی دانست و افزود: با پای کار آمدن شرکت های دانش بنیان، روند بومی سازی قطعات حساس و الکترونیکی خودرو ها سرعت می گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس آمار اعلامی از سوی ایران خودرو ، این شرکت  از هفتم خرداد تاکنون بیش از 23 هزار دستگاه خودرو ناقص را تکمیل و تحویل مشتریان داده است.

صادقی گفت:‌ درشرایط فعلی انتخابی جز افزایش توان ساخت داخل در خودرو سازی و قطعه سازی نداریم و بایدخرید قطعه از خارج کاهش پیدا کند و وزارت صنعت از روند بومی سازی قطعات حمایت‌های مالی و معنوی خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ