کد خبر: ۱۲۹۲۲۳
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۳/۲۹

پیشنهاد وزیر کشاورزی: وضع عوارض به جای ممنوعیت صادرات کالاهای کشاورزی

پیشنهاد وزیر کشاورزی: وضع عوارض به جای ممنوعیت صادرات کالاهای کشاورزی

وزیر کشاورزی گفت: در حوزه محصولات کشاورزی به جای اینکه به یکباره صادرات یک محصول ممنوع شود و برای آن محصول عوارض وضع و با تغییر این عوارض، صادرات کنترل شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما، محمود حجتی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به اینکه مسئولیت قیمت گذاری محصولات کشاورزی با وزارت صنعت است،گفت: در حوزه محصولات کشاورزی به جای اینکه به یکباره صادرات یک محصول ممنوع شود و برای آن محصول عوارض وضع و با تغییر این عوارض، صادرات کنترل شود تا به این ترتیب جلوی نوسانات قیمتی آن محصول در بازار داخلی گرفته شود.

وی درباره افزایش قیمت محصولات لبنی افزود: تولید لبنیات افزایش پیدا کرده و قیمت آن را هم سازمان حمایت برآورد کرده است، شیر را دامداران با قیمت مصوب عرضه می‌کنند، اما تا رسیدن به بازار باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا قیمت آن به صورت غیر متعارف افزایش نیابد. هزینه تولید دامداران با توجه به شرایط اقتصادی بالا رفته و نباید انتظار داشت که دامدار محصولش را زیر قیمت تمام شده ارائه کند که به این ترتیب تولید انجام نشدنی است.

حجتی ادامه داد: هزینه‌های تولید شیر ۲۶ درصد وابسته به نهاده‌هایی است که از خارج تامین می‌شود و ۷۴ درصد هزینه‌ها از جمله تامین علوفه در داخل  است که افزایش هزینه‌های داخلی از جمله قیمت یونجه و ذرت، هزینه‌های تولید کشاورز را افزایش می‌دهد، ضمن اینکه این قیمت‌های تمام شده فعلی نیز به تایید سازمان حمایت رسیده است و اگر مشکلی هست باید با آن‌ها مطرح شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ