کد خبر: ۱۲۹۲۴۳
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۳/۳۱

تغییر موضع ترامپ به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران

تغییر موضع ترامپ به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران

ترامپ در موضعی جدید درخصوص سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران گفت: احتمالاً نظامیان ایرانی به اشتباه پهپاد آمریکایی را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ترامپ در واکنشی جدید به سرنگونی پهپاد متجاوز این کشور بر فراز ایران ادعا کرد: ممکن است این اتفاق بر اثر یک اشتباه انسانی رخ داده باشد. فکر می‌کنم اشتباهی رخ داده باشد. تصور می‌کنم یک ژنرال یا فرد دیگری به اشتباه فرمان سرنگونی این پهپاد را صادر کرده است.

وی افزود: مسلماً این پهپاد بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده و مستندات لازم را در این خصوص داریم. نمی‌گویم ایران اشتباه کرده بلکه یکی از افراد تحت فرماندهی مرتکب اشتباه شده است. برای من سخت است باور کنم کسی عمداً این کار را انجام داده باشد.

ترامپ در واکنش به اینکه آیا برخی اعضای کابینه‌، وی را به سمت جنگ با ایران سوق می‌دهند،‌ ادامه داد: نه، نه، نه! به هیچ‌وجه چنین نیست بلکه در بسیاری از موارد برعکس است. قبلاً هم گفته بودم که می‌خواهم از این جنگ‌های بی‌پایان خارج شوم و در کارزار انتخاباتی نیز این را گفتم. حضور نظامی آمریکا در افغانستان را به میزان قابل توجهی کاهش دادم. کار داعش را نیز تمام کردیم و پس از آن بسیاری از نیروها را از سوریه خارج کردیم. اما هدف قرار گرفتن پهپاد توسط ایران مسئله‌ای نیست که آن را بپذیریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ