کد خبر: ۱۲۹۲۶۲
۰:۰ - ۱۳۹۸/۴/۱

در جلسه معارفه:

"سیمرغ" معرفی و آماده عرضه اولیه شد/ پیش بینی سود و نکات مهم

با برگزاری جلسه معارفه شرکت بورسی سیمرغ ، آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت ۱۳۰ میلیارد تومانی اعلام کردند و آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی برای یکشنبه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با برگزاری جلسه معارفه شرکت سیمرغ توسط مدیران، این شرکت 130 میلیارد تومانی به سهامداران معرفی و آماده عرضه اولیه 130 میلیون سهم شد که یکشنبه هفته جاری در محدوده قیمتی 500 تا 510 تومانی هر سهم و سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 400 سهم در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد.

تاریخچه شرکت از زبان مدیرعامل

علی تقوی فر درخصوص تاریخچه این شرکت که سال 1353 با سرمایه اولیه 4 میلیون تومانی تاسیس شده گفت: شرکت دارای 16 مزرعه است که از این تعداد، 9 مزرعه تملیکی است. سرمایه این شرکت که دارای 1619 نفر نیروی انسانی است در حال حاضر به 130 میلیارد تومان رسیده است.

وی درخصوص محصولات تولیدی و موضوع فعالیت افزود: تخم مرغ خوراکی، جوجه یک روزه گوشتی، جوجه یک روزه تخم گذار،خوراک مرغ و پسته خشک جزو محصولات این شرکت بشمار می رود. موضوع فعالیت اصلی انجام هرگونه فعالیت های کشاورزی از قبیل زراعت، باغداری، دامپروری، مرغداری، جوجه کشی، تولید مرغ مادر، تخم مرغ، تبدیل، جور کردن، بوجاری و بسته بندی محصولات کشاورزی و تبدیل محصولات فرعی دام، واردات و صادرات تولیدات کشاورزی و تامین سرمایه گذاری در سایر شرکت ها اعم از کشاورزی، تولیدی، بازرگانی، صنعتی و فعالیت شرکت های فرعی تولید و تهیه مقوا، کارتن و ظروف مقوایی و کشت و تولید ذرت دانه ای و سایر نباتات علوفه‌ای است

ترکیب سهامداری

این مقام مسئول درخصوص ترکیب سهامداری سیمرغ گفت: در ترکیب سهامداری این شرکت،خدمات پشتیبانی مهر ۷۸ با ۵۳.۱ درصد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با ۱۴.۷ درصد، بانک تجارت با ۹.۶ درصد، شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با ۹.۳ درصد و بخش خصوصی با ۱۳.۳ درصد حضور دارند که به ترتیب تعهد عرضه ۶.۲، ۱.۷، ۱.۱ و ۱ درصدی(در کل ۱۰ درصد) را در روز عرضه اولیه ارائه کردند.

تقوی فر با اشاره به وجود سالن های پرورش پولت در بویین زهرا، خراسان، اصفهان و یزد ادامه داد: ظرفیت پرورش پولت در یک دوره در واحدهای نام برده بالغ بر یک میلیون و 730 هزار قطعه است. سالن های مرغ تخم گذار نیز در استان های اصفهان، خراسان، کرمان و یزد قرار دارند که ظرفیت تعداد کل آن به 2.87 میلیون قطعه می رسد.

وی گفت: سالن های پرورش مرغ مادر گوشتی نیز در خراسان، زیاران و کرمان با ظرفیت کل 337 هزار قطعه هستند. سالن های پرورش مرغ مادر تخم گذار در خراسان و زیاران ظرفیتی بالغ بر 90 هزار قطعه را در یک دوره دارا هستند. کارخانه های جوجه کشی هم در خراسان و زیاران ،ظرفیت پذیرش 36 میلیون تخم مرغ نطفه دار را دارد.همچنین  کارخانه تولید دان مرغ در اصفهان، بویین زهرا، خراسان، کرمان و یزد با ظرفیت 229 هزار تن در سال قرار دارند.

مدیرعامل سیمرغ با بیان اینکه مزارع تولیدی استیجاری در اصفهان، خراسان، کرمان،البرز و قزوین قرار دارند، گفت: ظرفیت کل تولید مرغ تخم گذار، مرغ مادر تخم گذار و پرورش پولت در این مزارع بالغ بر 366 هزار قطعه در یک دوره است.باتوجه به اینکه سال مالی این شرکت منتهی به آذر است در 9 ماهه 97 توانسته 46.9 هزار تن تخم مرغ خوراکی تولید کند و براورد کرده طی سال 98 میزان 54.6 هزارتن تولید داشته باشد.

پیش بینی میزان تولید در سال جاری

تقوی فر از تولید 9139 قطعه جوجه یک روزه گوشتی طی 9 ماهه سال 97 خبر داد و گفت: این شرکت در پیش بینی ها 19.5 هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی در سال جاری را براورد کرده،همچنین جوجه یک روزه تخم گذار در 9 ماهه سال 97 و پیش بینی 98 به میزان 5.7 و 9.6 میلیون قطعه اعلام شده است.تعداد جوجه یک روزه تخم گذار مازاد نیز 3.1 و 8.5 میلیون قطعه مشخص شده است.

سهم از بازار

وی درخصوص میزان تولید خوراک مرغ و پسته خشک نیز گفت: تولید خوراک مرغ در 9 ماهه سال گذشته 11.3 هزارتن بوده و با توجه به پیش بین ها در سال جاری به 13.4 هزارتن می رسد. پسته خشک هم از 21.9 به 150 هزار کیلو می رسد. براین اساس، سهم بازار تخم مرغ خوراکی ، جوجه یک روزه تخم گذار و جوجه یک روزه گوشتی به ترییب در بازار به 7.5، 19.3 و 2 درصد می رسد.

این مقام مسئول درباره میزان سود خالص و هزینه های سرمایه ای انجام شده گفت: میزان سود خالص کسب شده در 9 ماهه سال گذشته 98.3 میلیارد تومان بوده که انتظار می رود در سال جاری به 128 میلیارد تومان برسد.هزینه های سرمایه ای انجام شده نیز طی 9 ماهه 14.9 میلیارد تومان بوده که براورد می شود در سال جاری به 49.1 میلیارد تومان برسد.

پیش بینی سود هر سهم و سیاست تقسیمی

تقوی فر با اشاره به اینکه سود هر سهم سیمرغ در دوره مالی 97 بالغ بر 756 ریال بوده،گفت: طبق براوردها پیش بینی می شود سود هرسهم در سال جاری به 985 ریال برسد.در سیاست تقسیم سود،درصد تقسیمی سال گذشته 25 درصد بوده که برای دوره مالی جاری نیز برهمین منوال پیش بینی شده است.

برنامه های آتی

وی درخصوص برنامه های آتی مبنی بر ایجاد مزرعه شماره 3 کرمان گفت: شرکت در سال 97 اقدام به خریداری یک واحد مرغ تخم گذار در منطقه بردسیر کرمان کرد که در حال حاضر عملیات ساختمانی و نصب تجهیزات با سرمایه گذاری حدود 35 میلیارد تومانی در حال انجام است.ظرفیت کلی این مزرعه 486 هزار قطعه مرغ تخم گذار خواهد بود که با راه اندازی آن حدود 7500 تن تخم مرغ به ظرفیت تولید افزوده خواهد شد.طبق پیش بینی ها این مرغداری در اواسط سال 99 مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شرکت های اقماری

مدیرعامل سیمرغ درمورد شرکت های اقماری افزود: شرکت های مهرگستران سیمرغ زیاران، مقواسازی شرق و توسعه کشت ذرت جزو شرکت های اقماری سیمرغ محسوب می شوند که مهرگستران سیمرغ زیاران در دی ماه سال 94 با سرمایه ثبتی 20 میلیارد تومان شروع به فعالیت در زمینه تاسیس و اداره مرکز تهیه مواد غذایی و محصولات کشاورزی و دامی و سایر تاسیسات لازم جهت تولید، بسته بندی و توزیع و فروش محصولات کرد.

تقوی فر ادامه داد: شرکت مقواسازی شرق نیز در سال 35 تاسیس و در سال 55 با سرمایه 16 میلیون تومان خریداری شد که اکنون با سرمایه 6.5 میلیارد تومانی به فعالیت تیه و تولید مقوا و شانه تخم مرغ و بهره برداری از کارخانه مقواسازی و صدور مواد تولید شده مشغول است.آغاز فعالیت توسعه کشت ذرت هم در سال 61 بود که اکنون دارای سرمایه ثبتی 3.5 میلیارد تومانی درخصوص ازدیاد کشت و تولید ذرت دانه ای و سایر نباتات علوفه ای مشغول است. درصد مالکیت سیمرغ درشرکت توسعه کشت ذرت 98.7 درصد و دو شرکت دیگر 100 درصد است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ