کد خبر: ۱۲۹۳۸۶
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۴/۳

پیش بینی دو بانک جهانی از میزان تقاضای نفت در 2019 و دو رویداد تعیین‌کننده

پیش بینی دو بانک جهانی از میزان تقاضای نفت در 2019 و دو رویداد تعیین‌کننده

دو رویداد مهم که طی دو هفته آینده قیمت نفت را در نیمه دوم سال جاری تعیین می‌کند به همراه پیش بینی دو بانک جهانی درخصوص میزان تقاضا در سال 2019 اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، دو رویداد مهم طی دو هفته آینده قیمت نفت را در نیمه دوم سال جاری تعیین می‌کند. یکی از این وقایع در وین اتفاق می‌افتد و یکی در ژاپن.

ترامپ در حاشیه اجلاس G20 هفته آینده در اوزاکا با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار می‌کند. سلامت اقتصاد جهان در گروی این دیدار است. رویداد اول در ژاپن رخ می‌دهد.

هر دوی این رؤسای جمهور، نیروهای قدرتمندی دارند که آنها را در دو جهت مخالف می‌کشند از یک طرف هر دو در داخل رأی‌دهندگانی دارند که مخالف عقب‌نشینی در جنگ تجاری هستند. هیچ کدام نمی‌خواهند بازنده باشند. در پکن، شی تحت فشار زیادی قرار دارد. معترضان در هنگ‌کنگ جایی برای خطا باقی نگذاشته‌اند و به‌نظر می‌رسد تسلیم شدن در برابر ترامپ برای شی بسیار مخرب باشد.

ولی هر دو تحت فشار برای پایان دادن به جنگ تجاری هم قرار دارند. ترامپ انتخابات ریاست جمهوری را در پیش دارد و کشاورزی کشور به‌خاطر عوارض وضع‌شده آسیب دیده است. اقتصاد چین هم به‌شدت به‌خاطر عوارض آمریکا ضربه خورده و شی می‌خواهد به یک توافق برسند.

خطرات زیادی وجود دارد. اقتصاد جهان رو به کند شدن است. اطلاعات تولید کارخانه‌ای ضعیف هستند. بازار خودرو به‌شدت سقوط کرده و نرخ تجارت در جهان بسیار پایین آمده است. اگر مذاکرات شکست بخورند و آمریکا و چین تصمیم بگیرند با وضع عوارض بیشتر فشار را افزایش دهند، احتمال یک رکود تمام‌عیار وجود دارد.

بانک مریل لینچ آمریکا پیش‌بینی کرده رشد تقاضای نفت در 2019 تنها 0.93 میلیون بشکه در روز باشد و تأکید کرده، شکست در مذاکرات تجاری اوضاع را بدتر می‌کند.عوارض بیشتر رقم پیش‌بینی را کمتر می‌کند. تنش‌های تجاری بیشتر ریسک رکود اقتصاد جهان را افزایش می‌دهند.

رویداد دوم اما اجلاس اوپک و متحدان در وین است. پس از اختلاف بر سر تاریخ این اجلاس تصمیم بر انجام نشست در تاریخ اول و دوم جولای گرفته شد.

به‌نظر می‌رسد در این‌جا بی‌ثباتی کمتری وجود داشته باشد. افزایش اخیر قیمت نفت تصمیم‌گیری برای اتحاد اوپک و شرکا را در وین راحت‌تر می‌کند زیرا آنها می‌خواهند کاهش تولید را ادامه دهند و احتمالاً در متعادل نگه داشتن بازار موفق خواهند بود.

استاندارد چارترد اعلام کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد اگر تولید اوپک در همین سطح باقی بماند، تقاضای نفت جهان بیشتر از عرضه جهانی آن خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ