کد خبر: ۱۲۹۴۰۳
۱۰:۰ - ۱۳۹۸/۴/۴

دستور جهانگیری برای قیمت‌گذاری خودرو به جایی نرسید
معاون وزیر صنعت:

دستور جهانگیری برای قیمت‌گذاری خودرو به جایی نرسید

معاون وزیر صنعت درباره دستور معاون اول رییس جمهور مبنی بر لزوم تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو گفت: در کمیته خودرو بیشتر به دنبال تدوین سیاست‌ها برای خروج این صنعت از بحران هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه خودروسازان داخلی بیشتر تمایل دارند با فرانسوی‌ها همکاری کنند تا شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی به خانه ملت گفت: اگرچه پیش از این نیز با ژاپن و کره همکاری هایی داشتیم اما اصرار به همکاری با فرانسوی‌ها به آفتی تبدیل شده و این تک منبع شدن برای صنعت آسیب‌زا است.

وی افزود: خودروسازان داخلی باید سبد گسترده‌ای برای همکاری داشته باشند و سهم داخلی‌سازی شرکت‌های خودروسازی خارجی را گسترش دهند. در صورت تحقق این مهم مشکلات و موانع صنعت خودروسازی از بین می‌رود.خودروسازان خارجی نمی‌توانند از تولید برخی خودروها در ایران جلوگیری کنند چرا که ایران در تولید این خودروها ریشه پیدا کرده و سازنده شده است.

این مقام مسئول درباره دستور جهانگیری مبنی بر لزوم تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو گفت: کمیته خودرو اقدام خاص و جدیدی در این زمینه انجام نمی‌دهد و به دنبال بازنگری در سیاست‌ها است تا در صورت نیاز اصلاحات انجام شود.

مقیمی گفت: اگرچه سازمان حمایت در این راستا پیشنهاداتی مطرح کرده و از آن جایی که دستگاه‌های نظارتی نیز در کمیته خودرو حضور دارند تلاش می‌شود زمینه اجرای پیشنهادات فراهم شود اما در کمیته خودرو بیشتر به دنبال تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی برای خروج این صنعت از بحران هستیم. در صورتی که تولید افزایش پیدا کند تمام پیش‌بینی‌ها محقق می‌شود و آرامش خیال مردم فراهم شده و تقاضای کاذب نیز در بازار از بین می‌رود.

انتهای‌پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ