کد خبر: ۱۲۹۴۰۵
۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۴/۴

دولت مکلف به ارائه عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس شد
با موافقت نمایندگان:

دولت مکلف به ارائه عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس شد

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند بودجه عملکرد شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را به مجلس ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی روز گذشته مجلس با جزئیات طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس با ۱۷۳ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

ماده واحده طرح الحاق یک تبصره به‌عنوان تبصره ۴ به ماده ۱۸۲قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به شرح زیر است:

دولت مکلف است گزارش عملکرد بودجه سال گذشته و صورت‌های مالی حسابرسی‌شده، بودجه تفصیلی سال جاری و عملکرد بودجه مصوب شش ماه اول سال جاری تمامی شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، شرکت‌ها و موسساتی که مستلزم ذکر یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، سازمان توسعه و نوسازی معادن، بیمه مرکزی، شرکت سهامی بیمه، بانک مرکزی، بانک ملی و سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین بودجه پیشنهادی سال آینده آنها و شاخص‌های کلان کل بودجه را تا ۱۵ آبان ماه هر سال به همراه گزارش ارزیابی بر مبنای شاخص‌های مالی و عملکردی به تفکیک به مجلس تسلیم کند.

طبق این مصوبه، کمیسیون برنامه و بودجه بلافاصله گزارش‌ها را به دیوان محاسبات ارجاع می‌دهد تا دیوان بعد از بررسی و اظهار نظر، گزارش خود را ظرف مدت ۲۰ روز جهت تصویب به کمیسیون مذکور ارائه کنند. گزارش کمیسیون ملاک بررسی بودجه است و همزمان با لایحه کل طبق مواد این قانون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ