کد خبر: ۱۲۹۴۰۷
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۴/۴

همکاری قطر و آمریکا برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی

همکاری قطر و آمریکا برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی

دو شرکت قطر پترولیوم و شورون آمریکا جهت ساخت یک مجتمع پتروشیمی در شهر صنعتی راس لفانبا توافقنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، دو شرکت قطر پترولیوم و شورون آمریکا امروز توافقنامه همکاری برای ساخت یک مجموعه پالایشگاه پتروشیمی در شهر صنعتی راس لفان قطر را امضا کردند.

سعد الکعبی مدیرعامل قطرپترولیوم در این خصوص گفت: قرار است شرکت شورون آمریکا ۳۰ درصد از سهم این مجموعه پتروشیمی را در اختیار داشته و مابقی آن در اختیار شرکت قطر پترولیوم قرار گیرد.

وی افزود: این مجتمع پتروشیمی که در سال ۲۰۲۵ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت شامل تاسیسات پالایش اتان با ظرفیت تولید ۱.۹ میلیون تن اتیلن است که قطر را به بزرگترین تولید کننده اتیلن در خاورمیانه ویکی از بزرگترین تولید کنندگان این محصول در جهان بدل خواهد کرد. این تاسیسات همچنین ظرفیت تولید پلی اتیلن قطر را ۸۰ درصد افزایش خواهد داد.

قطر هم اکنون سالانه ۲.۳ هزار تن پلی اتیلن تولید می کند که بیشتر آن در صنعت بسته‌بندی استفاده می‌شود، قرار است با بهره برداری از تاسیسات شرکت شورون و قطر پترولیوم این ظرفیت به ۴۳۰۰ تن در سال افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، دو شرکت نفت آرامکو عربستان و شرکت ملی نفت ابوظبی متعلق به امارات نیز از برنامه برای افزایش قابل توجه ظرفیت پالایشی و تولید محصولات پتروشیمی خبر دادند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ