کد خبر: ۱۲۹۴۲۳
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۴/۴

اتخاذ راهکار کسب درآمد جهت تحقق آرزوی بودجه بدون نفت
وزیر اقتصاد مطرح کرد:

اتخاذ راهکار کسب درآمد جهت تحقق آرزوی بودجه بدون نفت

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در شرایط فعلی دست ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا پر است،گفت: راهکار هایی اتخاذ شده تا در دوره کاهش درآمدهای نفتی به سایر درآمدهای پاک متوسل شویم تا آرزوی دیرینه بودجه بدون نفت محقق شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند گفت: یکی از کارکردهای وزارت اقتصاد در دوره اخیر امن کردن فضا برای فعالان اقتصادی است.با توجه به اینکه در شرایط تحریمی هستیم دشمن به‌دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه و دوگانه‌ سازی بین دولت و ملت است تا جامعه را در معرض تنش قرار دهد.

وی ادامه داد: کار در وزارت اقتصاد با موج اقدامات ترامپ آغاز شد و باید به‌دنبال راهکارهایی می‌بودیم تا دوره گذار را با حداقل آسیب طی کنیم.در شرایط فعلی دست برای مقابله با اقدامات دشمن پر است اما از بیان راهکارهای اتخاذشده در فضای عمومی معذوریت داریم.به‌ لحاظ بودجه و درآمدی راهکارهایی را اتخاذ کرده‌ایم تا حداقل تنش وارد شود، راهکارهایی اتخاذ شده تا در دوره کاهش درآمدهای نفتی به سایر درآمدهای پاک و درست متوسل شویم تا آرزوی دیرینه بودجه بدون نفت محقق شود.

این وزیر کابینه افزود: در حالی که برخی نگران کاهش درآمدهای مالیاتی در سال 97 بودند اما با تلاش همکاران در سازمان مالیاتی به‌ رغم پیش‌بینی‌هایی مبنی بر درآمد کمتر از 100 هزار میلیارد تومان، حدود 109 هزار میلیارد تومان تحقق درآمد مالیاتی ثبت شد و به این ترتیب میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در سال گذشته 97 درصد بود.

دژپسند گفت: درحالی که اوایل سال 97 رقم مصوب سرمایه گذاری خارجی رقم نگران‌کننده 1.7 میلیارد دلار بود اما با تأکیدات انجام‌شده به همکاران سازمان سرمایه گذاری خارجی این رقم به 3.5 تا 4 میلیارد دلار رسید.با تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای سرمایه گذاران امید می رود رقم سرمایه گذاری در سال 98 نیز مطلوب باشد.

وی گفت: بانک‌ها باید دارایی منجمد را تبدیل به دارایی‌ای کنند که روند ارایه تسهیلات را بهبود ببخشند، توافقی با بانک‌های دولتی انجام شده تا در پایان سال دارایی‌های منجمد صفر شود.در آینده نزدیک یک پروژه بزرگ با هدف هدایت نقدینگی افتتاح می‌کنیم تا با همکاری تعاونی بانک سپه و مسکن این طرح در امیدیه افتتاح شود. در این طرح 4000 واحدی، هم قیمت مسکن کاهش می‌یابد و هم سایر کسب‌وکارها رونق خواهند یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ