کد خبر: ۱۲۹۴۶۸
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۴/۵

هشدار روسیه به آمریکا درباره عواقب اعمال فشار بر ایران

هشدار روسیه به آمریکا درباره عواقب اعمال فشار بر ایران

وزارت خارجه روسیه اقدامات تحریک‌آمیز و خط مشی آمریکا در برخورد با ایران را به‌ شدت محکوم کرد و هشدار داد: اعمال تحریم‌های بی‌اساس جدید، تمامی پل‌ها برای گفت‌وگو با مقامات تهران را به آتش کشید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات مسکو به شدت نگران آن هستند که آمریکا بیشتر از یک سال است در صدد افزایش تنش‌ها پیرامون ایران بوده و اتهامات بدون پایه و اساسی را به این کشور وارد و به طور یکجانبه از برجام خارج شده است.

علاوه بر آن، واشنگتن بطور مرتب اعمال فشارهای تحریمی گسترده‌ای را علیه ایران در پیش گرفته و به اقدامات تحریک آمیز از جمله نظامی، پرداخته و از مقامات تهران که اقدامات کاملاً صلح آمیز و در چارچوب تعهدات در قبال برجام انجام داده‌اند و بطور کامل تحت کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارند، تقاضا کرده تا به سازش بی پایه و اساسی از جمله چشم پوشی از منافع قانونی در عرصه بین المللی دست بزند.

واشنگتن با اعمال تحریم‌های شخصی علیه مقامات بلندپایه ایران در حقیقت تمامی پل‌هایی که ممکن بود به امکان گفت‌وگو با تهران بینجامد را به آتش کشیده است. آنچه پیش روی قرار دارد، تلاش دائمی آمریکا برای دیکته کردن خواست و اراده خود به سایر کشورهای جهان است. مقامات واشنگتن، آمریکا را یک قاضی جهانی تصور می کنند که می‌تواند سیاست تهاجمی را اجرا کرده و هر کسی که در مقابل دیکتاتوری آن سر خم نکند را تنبیه کند.

دولت آمریکا باید به خوبی فکر کند که این سیاست بی پروا و تهاجمی در برخورد با ایران به کجا منجر خواهد شد. این خط مشی نه تنها اوضاع در خلیج فارس و به‌طورکلی منطقه خاورمیانه را دچار بی ثباتی می‌کند بلکه به سیستم امنیت بین‌المللی آسیب می‌رساند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ