کد خبر: ۱۲۹۴۷۹
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۴/۵

پیش بینی یک تحلیلگر از اثر جنگ آمریکا با ایران بر نفت، بورس و اقتصاد جهان

پیش بینی یک تحلیلگر از اثر جنگ آمریکا با ایران بر نفت، بورس و اقتصاد جهان

یک تحلیل‌گر اقتصادی با پیش فرض درگیری نظامی تمام عیار بین آمریکا و ایران،قیمت نفت،وضعیت بازار سهام و اقتصاد جهان را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از راشاتودی ، شبیر رزوی گفت: یک درگیری نظامی بین آمریکا و ایران قیمت نفت را افزایش و ذخایر جهانی را کاهش می‌دهد. اینها همه در دستان  واشنگتن است. آمریکا می‌داند افزایش قیمت نفت تاثیر تکان دهنده ای بر اقتصاد جهان دارد.

وی افزود: یک جنگ تمام عیار و بسته شدن تنگه هرمز فاجعه‌بار خواهد بود. از نظر اقتصادی تأثیر بزرگی خواهد داشت. طبق اطلاعات تحلیل گران بین 25 تا 40 درصد نفت جهان از این گذرگاه 29 کیلومتری عبور می‌کند که بین عمان و ایران قرار دارد.

این تحلیل‌گر ادامه داد: هنوز از بحران مالی 2008 بیرون نیامده‌ایم ولی به محض شدت گرفتن بحران نفتی، تاثیری قابل توجه خواهد گذاشت. اگر یک بحران تمام‌عیار در منطقه اتفاق بیفتد، قیمت نفت به 150 تا 300 دلار در هر بشکه می رسد.

رزوی گفت: اگر این اتفاق بیفتد می توان تصور کرد چه تاثیری بر بازار جهانی می‌گذارد. بازار سهام سقوط می‌کند و اقتصاد جهان با انواع چالش ها روبرو می‌شود و مطمئنا اروپا تحمل ادامه این افزایش را نخواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ