کد خبر: ۱۲۹۴۹۵
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۴/۷

مجلس معادله تخصیص ارز به کالاهای اساسی را تغییر می‌دهد اگر ...
بنابر اعلام یک نماینده:

مجلس معادله تخصیص ارز به کالاهای اساسی را تغییر می‌دهد اگر ...

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت معادله تخصیص ارز به کالاهای اساسی را تغییر ندهد، قطعاً نمایندگان ورود کرده و این معادله را تغییر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به مصوبه مجلس برای اختصاص 14 میلیارد دلار از منابع ارزی جهت تأمین کالاهای اساسی گفت: دولت همچنان اصرار دارد تا این 14 میلیارد دلار را در اختیار خود داشته باشد اما تاکنون برنامه‌ای در این زمینه به مجلس ارائه نکرده است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم تفاوت این 14 میلیارد دلار را با ارز نیمایی حساب کنیم رقمی بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: کل یارانه‌ای که در حال حاضر به مردم پرداخت می‌شود،41 هزار میلیارد تومان است که نشان می‌دهد مجلس رقمی بیشتر از یارانه‌ها را در اختیار دولت قرار داد تا در تامین کالاهای اساسی به مردم کمک کند.

بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه تاکنون مردم ورود این ارزی که به دولت برای تامین کالاهای اساسی داده شده را حس نکرده‌اند، گفت: قیمت اجناس به ویژه کالاهای اساسی به قدری افرایش یافته که برای مردم عادی مشکلاتی ایجاد کرده که این موضوع در دیدارهای مردمی که نمایندگان دارند به وضوح دیده می‌شود.اگر دولت روش تخصیص ارز به کالاهای اساسی را تغییر ندهد قطعاٌ مجلس معادله این موضوع را تغییر خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ