کد خبر: ۱۲۹۵۱
۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۴/۹

دلایل کاهش سود ۲۵ درصدی
برای سال مالی ۹۳:

دلایل کاهش سود ۲۵ درصدی " فملی" اعلام و نماد آماده بازگشایی شد

دلایل کاهش سود ۲۵ درصدی سال مالی ۹۳ شرکت مشمول اصل 44 و بورسی ملی مس اعلام و نماد "فملی" آماده بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی توقف نماد معاملاتی شرکت بورسی ملی مس در اول تیر به علت تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، این شرکت دلایل کاهش سود هر سهم سال مالی گذشته را اعلام کرد و آماده بازگشایی نماد شد.

براساس این گزارش، "فملی" 4.34 هزار میلیارد تومانی درحالی پیش از این سود سال مالی 93 را از 367 به 332 ریال کاهش داده بود که طبق صورت های مالی حسابرسی نشده ، این سود با حدود 25 درصد کاهش به 254 ریال رسیده است.

در این رابطه امید معیری مدیر مالی شرکت ملی مس در پاسخ به سازمان بورس اعلام کرده است کاهش فروش شرکت از 5.19 به 4.84 هزار میلیارد تومان باعث کاهش سود ناخالص 173 میلیارد تومانی و 4 تومانی هر سهم و همچنین افزایش هزینه اکچوئری از 90 به 199.8 میلیارد تومان موجب کاهش حدود 25 ریالی EPS شده است. 

به گفته وی میزان اکچوئری اعلام شده 90 میلیارد تومانی براساس برآورد اولیه شرکت بوده که با توجه به لزوم انجام محاسبات دقیق، شرکت ملی مس نسبت به انعقاد قرارداد با کارشناس متخصص کرده و نتایج دقیق اواخر خرداد دریافت و ارایه شده است.

بر پایه این گزارش، سود هر سهم مالی جاری ملی مس هم 271 ریال پیش بینی شده است.

اکچوئری (ACTUARIAL) که از سابقه طولانی برخوردار بوده ، یک سری علم محاسباتی است که در بانک ها و موسسات بیمه ای و اعتباری کاربرد دارد. بنابراین علم اکچوئری مرجع اساسی جهت فعالیت های مالی محسوب می شود. همچنین علم اکچوئری به معنای اصل مدیریت ریسک نیز به کار می رود. علم اکچوئری با محاسبه ریسک اجرای پروژه، موفقیت انجام پروژه را تضمین می کند. 

انتهای پیام   


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ