کد خبر: ۱۲۹۵۶۴
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۴/۹

قواعد رقابت و جوایز سومین لیگ ستارگان بورس با حضور ۵ تیم بین المللی
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خبر داد:

قواعد رقابت و جوایز سومین لیگ ستارگان بورس با حضور ۵ تیم بین المللی

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اعلام توضیحاتی درباره آموزش، درگاه ورودی،جوایز و قوانین رقابت برای شرکت کنندگان سومین دوره لیگ ستارگان بورس گفت: با پایان این رویداد شاهد ورود اولین نسل از سفیران بین المللی بازار سرمایه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یاسر فلاح درباره قواعد رقابت و جوایز سومین لیگ ستارگان بورس که قرار است با حضور ۵ تیم بین المللی برگزار شود به سنا گفت: علاوه بر ۶۰ تیم داخلی، پنج تیم هم از چهار کشور خارجی و شامل تیم منتخب دانشگاه های عمان، سوریه، استانبول، بغداد و بصره عراق به این رقابت ها پیوستند.

وی با تاکید بر اینکه لیگ ستارگان بورس ، رقابت دانشجویی در معامله گری سهام است،افزود: در این رقابت ها، دانشجویان طی مدت زمان مشخص به خرید و فروش سهام می پردازند. هر تیم در طول مسابقات ۲۰ میلیون تومان اعتبار دریافت می کند. در صورتی که تیم سودی کسب کند متعلق به خود اعضا است. در عین حال، سازمان بورس تا ۱۵ درصد زیان را بر عهده می گیرد اما چنانچه زیان تیمی بیش از این مقدار باشد، تیم از گردونه رقابت حذف می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برای تیم های خارجی حاضر در لیگ ستارگان بورس، دوره آموزشی طراحی شد که این دوره ها از امروز تا ۱۳ تیرماه و در حدود ۴۰ ساعت برگزار می شود. مبانی بازار سرمایه، روش های معامله گری، تحلیل، آشنایی با نمادهای بورسی، آشنایی با سامانه معاملاتی و همین طور روش های خرید و فروش از طریق درگاه معاملاتی کارگزاری مفید، مواردی است که در این دوره آموزشی طرح می شود.از همین رو، زیرساخت‌ها  با زبان های فارسی و انگلیسی پشتیبانی می‌شود.

فلاح درخصوص جوایز این رقابت ها هم گفت: سازمان بورس سال جاری برای تیم اول ۲۸ میلیون تومان اعتبار خرید سهام یا واحدهای صندوق سرمایه گذاری در نظر گرفته و تیم های دوم و سوم هم ۲۰ و ۱۶ میلیون تومان اعتبار خرید دریافت خواهند کرد. دانشگاه الزهرا محل برگزاری سومین دوره رقابت ها است،دوره های آموزشی برای تمام شرکت کنندگان با ابتکار بورس بیمه ایران و کارگزاری مفید برگزار می شود. درگاه ورودی سومین دوره لیگ ستارگان بورس هم کارگزاری مفید است تا تمامی تیم ها از یک درگاه برای ورود و خروج استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه قوانین و مقررات مخصوص ستارگان بورس سال جاری نیز بر روند معاملات حاکم است،گفت: رقابت لیگ ستارگان در زمین واقعی انجام می شود. برای مثال، شرکت کنندگان در این رقابت ها نمی توانند در بازار پایه معامله ای انجام دهند.با پایان این رویداد مهم بورسی شاهد ورود اولین نسل از سفیران بین المللی بازار سرمایه خواهیم بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ