کد خبر: ۱۲۹۶۲۷
۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۴/۱۱

مخالفان پالرمو و CFT در مجمع تشخیص زیاد هستند و تصویب نمی شود
نماینده مجلس:

مخالفان پالرمو و CFT در مجمع تشخیص زیاد هستند و تصویب نمی شود

نماینده مجلس گفت: امکان تصویب پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست و این دو لایحه مخالفان زیادی دارد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره وضعیت بررسی دو لایحه از لوایح ۴گانه مورد نظر گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به اعتماد آنلاین گفت: امکان تصویب پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نیست. مگر اینکه نظر مصلحتی دیگری غالب شود. نظر هم مصلحتی است که چقدر تصویب این قانون به صلاح کشور است.

وی ادامه داد: جو کلی و فعلی مجمع این است که با CFT به‌ شدت مخالفند و تعداد اندکی موافق تصویب آن هستند. مخالفان پالرمو هم بیش از موافقان آن بودند اما جو حاکم بر مجمع این بود که این لوایح تعلیق شود و در انتظار تحولات سیاست خارجی بود.

این نماینده مجلس افزود: فشارهای آمریکا نباید ایران را در مسیر انتحار قرار دهد. یکی از دام‌ها این است که ایران را در زمینه بین‌المللی به حاشیه ببرند که بخشی از انتحار دیپلماتیک است. در تمام مذاکرات، کشورهای دوست و اروپایی، تصویب FATF را از دغدغه بانک‌ها مطرح و این موضوع را عنوان می‌کنند که نمی‌توانند بانک‌ها را وادار به معامله با ایران کنند. این بانک‌ها بهانه‌ می‌آورند اگر ایران عضو FATF نباشد، امکان همکاری نخواهد بود

فلاحت پیشه ادامه داد: معتقدم به مصلحت نیست در شرایطی که دشمنان سعی در حاشیه راندن ایران دارند، به این جریان کمک شود. به‌ هر حال باید دید مجمع تشخیص چگونه تصمیم می‌گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ