کد خبر: ۱۲۹۶۶۷
۰:۰ - ۱۳۹۸/۴/۱۲

زمان تکمیل ۱۰۰ هزار خودرو ناقص و اهمیت ویژه 844 میلیون یورو در صنعت خودرو
مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد:

زمان تکمیل ۱۰۰ هزار خودرو ناقص و اهمیت ویژه 844 میلیون یورو در صنعت خودرو

مدیرعامل ایران خودرو با اعلام تکمیل حدود 100 هزار محصول ناقص تا ۴ماه آینده گفت: اگر 844 میلیون یورو تامین و در اختیار خودروسازان و قطعه‌سازان قرار گیرد، موتور تولید روشن خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم یکه‌زارع درباره آمار اعلامی در خصوص تعداد خودرو‌های ناقص شرکت ایران خودرو به اقتصاد آنلاین گفت: کم‌تر از 100 هزار محصول ناقص وجود دارد که طی 4 ماه آینده تکمیل و عرضه خواهند شد.

وی درباره مطالبات معوق قطعه‌سازان هم توضیح داد: طبق مصوبه سال گذشته قرار بود 11 هزار میلیارد تومان شامل 4 هزار میلیارد تومان ریالی و 844 میلیون یورو به خودروسازان پرداخت شود که 4 هزار میلیارد تومان ریالی تقریبا پرداخت و تا حدودی مطالبات قطعه‌سازان پرداخت شده اما اگر 844 میلیون یورو تامین و در اختیار خودروسازان و قطعه‌سازان قرار گیرد، موتور تولید روشن خواهد شد. در این میان برخی معتقدند این مبلغ ارزی نیز ریالی باشد بهتر است .

این مقام مسئول ادامه داد: قطعه‌سازان 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات را کافی نمی‌دانند اما اگر تسهیلات ارزی در کنار آن پرداخت شود برای سال جاری کافی است و منجر به برون رفت از وضعیت فعلی خواهد شد.

یکه زارع همچنین درباره خصوصی سازی شرکت‌های خودروسازی گفت: وزارت صنعت وعده داده تا پایان سال جاری و حداکثر تا سال 99، سهام شرکت‌های خودروسازی واگذار خواهند شد. این اقدام در مدت تعیین شده غیرممکن نیست به شرطی که تصمیم جدی گرفته شود و مانند وعده‌های گذشته نباشد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ