کد خبر: ۱۲۹۶۸۸
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۴/۱۲

ظرف ۶ روز آینده سطح غنی‌سازی اورانیوم به ۲۰ درصد می رسد
در صورت عدم اجرای تعهدات اروپا:

ظرف ۶ روز آینده سطح غنی‌سازی اورانیوم به ۲۰ درصد می رسد

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس درباره گام‌های بعدی ایران در صورت عدم اجرای تعهدات برجام از سوی اروپایی‌ها گفت: بعد از فرصت ۲ ماهه سطح غنی‌سازی اورانیوم به ۲۰ درصد می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدابراهیم رضایی با اشاره به عبور ذخایر اورانیوم ایران از مرز 300 کیلوگرم به خانه ملت گفت: طبق ماده 36 برجام وقتی طرف‌های مقابل به تعهدات پایبند نباشند به ایران این حق داده شده که متناسب با آن از میزان تعهدات کم کند.

وی با بیان اینکه ایران در برجام متعهد شده بود ذخایر اورانیوم غنی سازی شده را از 300 کیلو بیشتر نکند، افزود: با این حال بر اساس ماده 36 و عدم اجرای تعهدات از سوی طرف مقابل به غنی سازی ادامه دادیم و مازاد آن را نفروختیم از این رو میزان ذخایر افزایش یافت و از مرز 300 کیلو عبور کرد که در برجام این اتفاق پیش بینی شده بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ایران طی 6 روز آتی نیز گام دوم را بر می دارد که شامل افزایش سطح غنی سازی به بیش 3.67 درصد و ادامه تا 20 درصد می شود مگر اینکه اروپایی ها به هر آنچه در برجام متعهد شده اند، عمل کنند.

رضایی گفت:اگر از ابتدا نیز به صورت پله پله به تعهدات عمل می کردیم امروز این مشکلات را نداشتیم اما هنوز دیر نشده و می توانیم متناسب با منافع و مصالح بصورت پله پله از تعهدات خارج شویم.بعد از فرصت دو ماهه دست ایران در بکارگیری سانتریفیوژهای مدل های IR6 باز می شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ