کد خبر: ۱۲۹۷۳۵
۰:۰ - ۱۳۹۸/۴/۱۵

مهمترین چالش های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و 6 پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس

مهمترین چالش های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و 6 پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس

مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی مهمترین چالش های پیش روی رونق تولید در صنعت نفت و گاز، شش راهکار برای برون رفت این چالش ها را پیشنهاد داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دفتر مطالعات انرژی مرکز پژوهش‌ها در گزارشی با عنوان "چالش‌ها و راهکارهای رونق تولید در سال 98 (بخش نفت و گاز)" اعلام کرد: نام‌گذاری سال 98 با عنوان "رونق تولید" نشان‌دهنده اهمیت و حساسیت مساله در مقطع فعلی است. به‌طور کلی در سالیان اخیر برای بهبود وضعیت تولید در کشور، قوانین و دستورالعمل‌های متعددی تصویب و صادر شده اما عملکرد این‌گونه قوانین متناسب با انتظارات و ظرفیت‌ها نبوده است.

بر اساس این گزارش، مسائلی همچون نداشتن هدف واحد و مشترک بین دستگاه‌ها، نبود استراتژی برای توسعه صنعتی، ناهماهنگی بین دستگاهی، بوروکراسی‌های اداری، عملیاتی نبودن و زمان‌بر بودن قراردادها و ضمانت‌نامه‌ها، برخی مصوبه‌ها و دستورالعمل‌های دست‌وپاگیر، مشکلات بانکی و شرایط سیاسی بین‌المللی و منطقه‌ای حاکم و نوسانات نرخ ارز عمده چالش‌های پیش روی رونق تولید در صنعت نفت و گاز دانسته شده است.

در این میان، برای رفع چالش‌های این صنعت ، شش راهکار همراهی دولت با بخش خصوص برای بهبود وضعیت فن‌آوری، تجمیع تقاضاها به منظور ایجاد مزیت رقابتی، پشتیبانی مالی طرح‌ها، اجرای موثر قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازها، حمایت از کالای ایرانی و تشکیل کارگروه تخصصی اجرای قوانین زیر نظر یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ