کد خبر: ۱۲۹۷۴۲
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۴/۱۴

روایت پوتین از تاثیر نوسانات قیمت نفت بر اقتصاد روسیه

روایت پوتین از تاثیر نوسانات قیمت نفت بر اقتصاد روسیه

رئیس جمهور روسیه گفت: واقعیت های اقتصادی نظیر نوسانات بین المللی قیمت نفت در میان عواملی هستند که در برنامه اقتصادی دولت روسیه اختلال ایجاد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، ولادیمیر پوتین گفت: واقعیت های اقتصادی نظیر نوسانات بین المللی قیمت نفت در میان عواملی هستند که در برنامه اقتصادی دولت روسیه اختلال ایجاد می کنند.

وی درخصوص اینکه چرا علی رغم پیروزی قاطع در انتخابات و عدم وجود مخالفی، طرح های اقتصادی برای موفقیت با چالش روبرو است،گفت: مسئله درصد آرا در انتخابات نیست بلکه واقعیت اقتصادی است که روسیه باید آن را مدیریت کند نظیر سقوط یا نوسانات قیمت کالاهای صادراتی روسیه از نفت گرفته تا فلزهای گران بها.

پوتین با اشاره به تحریم های آمریکا و اروپا گفت: نباید تاثیر محدودیت های خارجی را فراموش کرد. روسیه آماده همکاری برای بهبود روابط دوجانبه با آمریکا است اما در حال حاضر توپ در زمین آمریکا قرار دارد.

بودجه روسیه در سال جاری با متوسط قیمت نفت 40 دلاری در هر بشکه بسته شده است.از طرف دیگر، عربستان برای تامین بودجه به نفت 80 تا 85 دلار در هر بشکه نیاز دارد. درحقیقت، قیمت نفت مطلوب تولیدکنندگان در خاورمیانه می تواند برای روسیه زیاد باشد به‌طوری‌که تقاضا برای این کالای اساسی را کاهش دهد. نفت و گاز طبیعی حدود 40 درصد درآمدهای بودجه ای روسیه را تشکیل می دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ