کد خبر: ۱۲۹۷۵۶
۰:۰ - ۱۳۹۸/۴/۱۵

پیش بینی میل نقدینگی به نمادهای کوچک و وضعیت ۱۵ صنعت / روز مهم خودروسازان
یک کارگزاری اعلام کرد :

پیش بینی میل نقدینگی به نمادهای کوچک و وضعیت ۱۵ صنعت / روز مهم خودروسازان

یک کارگزاری با اشاره به حرکت مجدد نقدینگی به نمادهای کوچک و تعدیل انتظارات بازار ، وضعیت کلی ۱۵ صنعت را پیش بینی و اعلام کرد امروز از لحاظ نموداری ، روز مهمی برای خودروسازان است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس تهران در حالی سومین هفته تیر را با شاخص 249 هزار و 943 واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره وضعیت روزهای قبل و پیش بینی آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته شروعی منفی داشت و رفته رفته فضای بهتری به خود گرفت و طبق انتظارات، نزدیکی فصل مجامع تغییراتی را در نحوه خرید و فروش ها ایجاد کرده و به نظر می رسد همچنان ادامه داشته باشد.

در این میان ، نقدینگی مجددا مایل به گروه و نمادهای کوچک شده و با توجه به نزدیکی زمان ارئه گزارش های سه ماهه ، بازار منطبق با عملکردها و گزارش های منتشره ، انتطارات را تعدیل خواهد کرد. لذا باید اذعان داشت ورود به هر گروه و نمادی در وضعیت کنونی خالی از ریسک نیست.

در بازارهای جهانی نیز ، وضعیت جنگ تجاری اگرچه با خوش بینی هایی همراه شده اما به دلیل پیچیدگی زیاد این مذاکرات و تجربه گذشته، احتیاط معامله گران را به همراه خواهد داشت و البته شاهد افت قیمت ها در بازارهای جهانی نیز هستیم. از طرفی آمار مناسب اشتغال امریکا احتمال کاهش نرخ بهره را کاهش داده و همین موضوع، رشد مجدد ارزش دلار در بازارهای جهانی را در پی داشته است.

در بازار سهام ایران هم به نظر می رسد همچنان وضعیت گروه های بزرگ متاثر از مجامع باشد و رفته رفته توقف نمادها به منظور برگزاری مجامع از حجم معاملات بکاهد و که این موضوع می تواند هیجانات بازار را نیز کاهش دهد.

در وضعیت فعلی، بازار به شدت به گزارش های عملکردی و وضعیت بازارهای جهانی حساس خواهد بود و عدم همراهی این موارد می تواند مجددا نمادهای کوچکتر را در کانون توجه قرار دهد.  

اما برای گروه های دیگر خودرویی ها و از لحاظ نموداری ، روز مهمی را در پیش خواهد بود و در صورت عدم بازگشت قیمتی از محدوده کنونی خصوصا در دو نماد "خودرو و خساپا" احتمال ورود روند به مرحله اصلاحی چه از نظر قیمت و چه از نظر زمانی وجود خواهد داشت. در قطعه سازها هم همچنان تک نمادها می توانند خبرساز باشند.

در گروه بانک به نظر می رسد نمادهای "وتجارت و وبصادر" با نزدیک شدن به مجامع تا حدودی بهبود قیمت داشته باشند. هرچند در تابلوی معاملات این دو نماد، فعلا خبری از تحول خاصی نیست. نمادهای کوچکتر همچون "دی، وپست و وکار" وضعیت مناسب تری را خواهند داشت و همچنان "وپاسار" از گزینه های جذاب گروه است.

در گروه قند و شکر، استمرار روند مثبت دور از ذهن نخواهد بود و در محصولات غذایی ، دارویی، انبوه سازی ، سیمانی و بیمه نیز به نظر روند با قدرتی کمتر اما مثبت پیگیری شود و در گروه های لاستیک و پلاستیک، عرضه برق، کاشی و سرامیک، کانه های غیرفلزی، هتل و رستوران، سرمایه گذاری و دیگر گروه های کوچکتر روند مثبت در تک نمادها محتمل به نظر می رسد.

به صورت کلی به نظر می رسد بازار با روندی آرام و صعودی به سمت اهداف تکنیکی بررسی شده و شاخص در محدوده 260 تا 270 هزارواحدی حرکت کند و در این مسیر فراز و نشیب های بیشتری را نسبت به دوره رشد اخیر داشته باشد و باید دید نحوه عکس العمل بازار با توجه به تقویم سیاسی پیش رو و وضعیت بازار ارز به چه صورت خواهد بود؟

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ