کد خبر: ۱۲۹۷۷۰
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۴/۱۵

راه اندازی ابزار جدید و افزایش 316 درصدی حجم معاملات بورس و فرابورس
رئیس سازمان بورس خبر داد:

راه اندازی ابزار جدید و افزایش 316 درصدی حجم معاملات بورس و فرابورس

رئیس سازمان بورس از راه اندازی ابزار فروش تعهدی سهام تا پایان سال خبر داد و گفت: حجم معاملات روزانه بورس و فرابورس با رشد 316 درصدی از 500 تا 600 میلیارد تومان به 2.5 هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،شاپور محمدی با اشاره به اینکه تمام تلاش ها در بازار سرمایه معطوف به معرفی ابزارهای مالی و کمک به نقدشوندگی بوده و تاکنون ابزارهای مختلفی مانند اختیار خرید، اختیار فروش و قرارداد آتی سبد سهام معرفی شده به صدا و سیما گفت: ابزار فروش تعهدی سهام نیز تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: بطورکلی 2.5 سال پیش حدود 70 نماد متوقف بودند اما با اصلاحاتی به 10 تا 15 نماد کاهش یافت. نقدینگی از این حیث که نمادها بسته باقی نمانند و معاملات انجام شود، در وضعیت مطلوبی است.

این مقام مسئول ادامه داد: ابزارهای اختیار خرید و فروش به علاقه مندان فرصت های سرمایه گذاری با سود به نسبت قابل توجه کمک می کند تا در این بازار اختیار خرید و فروش معامله کنند.این دو ابزار اجازه می دهد افراد بتوانند خود را از نظر ریسک پوشش دهند، بنابراین از این حیث اگر نگاه شود جذابیت بازار با این ابزارها افزایش یافته است.

محمدی گفت: تعداد کسانی که اختیار خرید و فروش معامله می کنند نسبت به زمان راه اندازی این ابزارها خیلی بیشتر شده است. ابزار قرارداد آتی سبد سهام نیز سال گذشته معرفی شد و درحال جذب مخاطب است و بدون شک مورد توجه فعالان بازار قرار می گیرد. چون همیشه مورد مطالبه بازار بوده است.

وی گفت: در طول سه سال گذشته 50 شرکت در بازار پایه فرابورس درج یا در بورس تهران و فرابورس در تابلوهای اصلی پذیرش شدند که در تنوع بخشی بیشتر بازار نقش آفرین بودند. بیش از 600 شرکت هم در دو بازار بورس و فرابورس حضور دارند. بنابراین کسانی که با سلایق مختلف می خواهند در این بازارها سرمایه گذاری انجام دهند می توانند فرصت ها را پیدا کنند.

به گفته محمدی ، تمامی این تلاش ها کمک کرده میانگین حجم معاملات روزانه بورس و فراوبورس با رشد 316 درصدی از 500 تا 600 میلیارد تومان سه سال پیش به مرز 2.5 هزار میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ