کد خبر: ۱۲۹۸۱۹
۱۳:۴ - ۱۳۹۸/۴/۱۶

پیشنهاد صالح آبادی برای جبران کاهش فروش نفت و تامین مالی بنگاه ها

پیشنهاد صالح آبادی برای جبران کاهش فروش نفت و تامین مالی بنگاه ها

مدیرعامل بانک توسعه صادرات برای جبران کاهش فروش نفت و تامین مالی بنگاه ها پیشنهاد داد و اعلام کرد: تولیدکنندگان می توانند از عقد خرید دین استفاده و در کنار فروش نسیه کالاها، اسناد را تنزیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی صالح آبادی در حاشیه دومین همایش تامین مالی صادرات گفت: با توجه به اینکه دشمنان در تلاش هستند فروش نفت ایران را کاهش دهند، صادرات غیرنفتی توان جبران کاهش فروش نفت را دارد و می تواند نیازهای ارزی را تامین کند و بر همین اساس نهادهای مرتبط با حوزه صادرات در کنار بانک مرکزی، می توانند در این شرایط با حمایت از صادرات، نقش آفرینی کنند.

وی افزود: تأمین مالی برای بحث صادرات یکی از متغیرهای بسیار مهم است، چرا که تأمین مالی می تواند در رقابت پذیری کالاها در بازارهای جهانی موثر باشد. اگرچه بانک مرکزی طی سال های اخیر، خط اعتباری برای حمایت از صادرات اختصاص داده و منابعی نیز از صندوق توسعه ملی تخصیص یافته ولی کافی نیست. البته بانک توسعه صادرات نیز از محل منابع داخلی و خارجی تأمین مالی صادرات می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: منابع ریالی و ارزی بانک و صندوق توسعه ملی، منابع یارانه سود و نیز منابع ناشی از سپردهای ارزی و ریالی در خدمت صادرکنندگان است، ضمن اینکه خطوط فاینانس و ری فاینانس نیز مدنظر قرار می گیرد و نمونه آن یک پروژه فاینانس در بخش پتروشیمی است که ٢.٢ میلیارد دلار منابع مالی خارجی را به خود اختصاص داده و البته برای واردات مواد اولیه نیز از منابع ری فاینانس استفاده کرده ایم.

صالح آبادی افزود: در حوزه اعتبار خریدار نیز برای پروژه های خارجی منابعی اختصاص می دهیم و بازپرداخت آن از سوی کشور طرف قرارداد خارجی ایران است. نمونه آن هم صادرات برق ایران به عراق است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز در سرمایه در گردش واحدهای تولیدی موثر بوده و باید در کنار تامین مالی ریالی بنگاه های صادراتی از صدور ضمانتنامه و سایر روش ها نیز بهره گرفت، گفت: تولیدکنندگان می توانند از عقد خرید دین استفاده کنند و در کنار فروش نسیه کالاها، اسناد را تنزیل کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ