کد خبر: ۱۲۹۸۲۱
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۴/۱۶

صادرات ۱۱.۵میلیارد دلاری غیرنفتی طی ۳ ماه اول سال /بدون تغییر نسبت به 97
سرپرست سازمان توسعه تجارت اعلام کرد:

صادرات ۱۱.۵میلیارد دلاری غیرنفتی طی ۳ ماه اول سال /بدون تغییر نسبت به 97

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت:در سه ماهه نخست سال جاری ۱۱.۵میلیارد دلار صادرات غیرنفتی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدرضا مودودی در همایش ملی تامین مالی صادرات، بیمه و سرمایه‌گذاری گفت: در سه ماه اول سال ، ۱۱.۵میلیارد دلار صادرات غیرنفتی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است. در حالیکه همه شاخص‌ها تحت تأثیر تحریم آسیب دیده، اما در صادرات غیرنفتی که هدف دشمنان کاهش آن بود صادرکنندگان توانستند عملکرد خوبی داشته باشند.

وی میزان واردات طی سه ماهه سال جاری را ۱۰.۲ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۷ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای صادرات نیاز به منابع مالی داریم، ادامه داد: از جمله کشور‌هایی هستیم که منابع ارزی فراوانی طی سال‌ها کسب کردیم، اما اینکه چه میزان صرف تولید کالا‌های صادراتی و زیرساخت‌ها شده به نظر انحراف داشته است.

مودودی افزود: ایران ۱.۲درصد جمعیت،۱.۲درصد جغرافیا و ۱.۲ درصد GDP جهان را در اختیار دارد، اما در صادرات سهم ۰.۳ درصدی را در اختیار داریم که بر اساس داشته باید رقم صادرات ما ۱۵۰میلیارد دلار باشد که اینگونه نیست.

وی ادامه داد: بر اساس آمار در حوزه اقلام صادراتی بالای ۵۰میلیون دلار از صادرات در قالب ۱۳۰قلم کالا است. از ۸هزار قلم کالا، ۴۰۰قلم کالا، ۹۵درصد صادرات را تشکیل می‌دهد.

مودودی با بیان اینکه ۸۰ شرکت سهم ۳۰میلیارد دلار‌ی صادرات را برعهده دارند، گفت: در تنوع اقلام صادراتی و شرکت‌های صادر کننده نیاز داریم غنی‌تر شویم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ