کد خبر: ۱۲۹۸۵۱
۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۴/۱۷

واکنش اتحادیه اروپا به افزایش غنی‌سازی اورانیوم ایران و درخواست حفظ برجام

واکنش اتحادیه اروپا به افزایش غنی‌سازی اورانیوم ایران و درخواست حفظ برجام

اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از افزایش غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران از این کشور خواست تا بیش از این توافق برجام را نقض نکند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی شدید از افزایش غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران از این کشور خواست تا بیش از این توافق برجام را نقض نکند.

این اتحادیه همچنین از تهران خواست هر چه سریعتر از نقض برجام دست بکشد و سطح غنی‌سازی اورانیوم را به مقداری که در برجام تعیین شده کاهش دهد.

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا نیز پیش از این در واکنش به اقدام ایران در کاهش تعهدات در برجام گفته بود لندن به توافق هسته‌ای کاملا متعهد است اما تهران باید بلافاصله همه اقداماتی را که در تضاد با تعهدات در برجام است، متوقف کند.

آلمان هم مانند دو متحد دیگر اروپایی‌"بریتانیا و فرانسه" به نقض برجام توسط ایران واکنش منفی نشان داد و از مقام‌های ایرانی خواست تا هر چه سریعتر، سطح غنی‌سازی اورانیوم را به میزانی که در برجام آمده، کاهش دهند.

بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: این کشور از تصمیمات اخیر تهران بسیار نگران است و خواستار اجرای کامل برجام است.

وی افزود: آلمان در حال مذاکره با بریتانیا و فرانسه است تا درباره گام بعدی کشورهای اروپایی در قبال تهران تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام
 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ