کد خبر: ۱۲۹۹۲۶
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۴/۱۸

مجلس مصوبه دولت برای افزایش حقوق را رد کرد / در انتظار تصمیم طرح جدید

مجلس مصوبه دولت برای افزایش حقوق را رد کرد / در انتظار تصمیم طرح جدید

نماینده مجلس گفت: مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق ها را مغایر با قانون دانست و قوه مجریه را موظف کرد تصمیم جدیدی منطبق بر مصوبه نهاد قانون گذاری ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا حاجی بابایی با  اعلام اینکه مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق ها را مغایر با قانون شناخت به خانه ملت گفت: باتوجه به بررسی عملکرد دولت در خصوص افزایش حقوق ها براساس جزء "ی" بند "الف" تبصره ۱۲، دیدگاه ریاست مجلس منطبق بر آنچه قوه مجریه اعمال کرده نیست، لذا عملکرد دولت مغایر با قانون مجلس شناخته شد.

وی افزود: بند ۱۵۸ که بدون طرح در صحن علنی مجلس به صورت غیر قانونی به مصوبه مجلس افزوده شده نیز موضوعیت نداشته و نمی تواند متن قانون را تغییر دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مصوبه ای که دولت براساس آن عمل کرده منطبق بر بند "ی" تبصره 12 بودجه سال 98 نیست، ادامه داد: رییس مجلس مصوبه  دولت را منطبق بر بند "ی" مصوبه نهاد قانون گذاری تشخیص نداده و آن را لغو کرده است.

حاجی بابایی گفت: لاریجانی ضمن لغو مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق های سال ۹۸،  قوه مجریه را موظف کرد مصوبه جدیدی منطبق بر مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق کارکنان شاغل وبازنشستگان کشوری و لشکری ارائه کند. منتظریم تا اصلاح مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق ها براساس افزایش ۴۰۰ هزار تومان و تا 10 درصد برای کلیه حقوق بگیران کشوری و لشکری در اسرع وقت به مجلس اعلام شود.

وی افزود: علاوه بر اصلاحیه مصوبه دولت در خصوص شاغلان اعمال همسان سازی حقوق برای همه بازنشستگان کشوری و لشکری براساس عدالت مورد انتظار است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ