کد خبر: ۱۲۹۹۶۷
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۴/۱۹

افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیاردی و پیشنهاد تاسیس بانک تعاونی سهامی عام

افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیاردی و پیشنهاد تاسیس بانک تعاونی سهامی عام

معاون وزیر تعاون با اعلام پیشنهاد جدید برای تاسیس بانک تعاونی سهامی عام از پیگیری افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بانک توسعه تعاون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجعفر کبیری درباره مطالبه روز گذشته رئیس اتاق تعاون ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی تعاون، مبنی بر اینکه بانکی در مقیاس بانک توسعه تعاون نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای این بخش باشد به مهر گفت: در این زمینه به تازگی پیشنهاداتی ارائه کردیم و در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: نسبت به افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون برای حمایت از بخش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و در بودجه سال جاری با کمک مجلس ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک دیده شده است. در عین حال پیشنهاد رئیس اتاق تعاون ایران را برای تأسیس بانک تعاونی سهامی عام دنبال می‌کنیم.

این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت مذاکره برای تأسیس بانک تعاونی سهامی عام هم توضیح داد: با توجه به اینکه در دنیا تأمین مالی خرد از بهترین روش‌های تأمین مالی است، مذاکراتی برای این روش شروع کردیم اما مؤسسات غیرمجاز که برخی از آنها تعاونی‌ها بودند به دلیل سوءنظارت در گذشته، مردم و حاکمیت را بدبین کرده که در مرحله اول به دنبال بازیابی این اعتماد هستیم.

وی افزود: در حال حاضر گفتگو و مذاکرات در قالب نظارت هوشمند برای ایجاد تعاونی‌های اعتبار روستایی در حال انجام است و در کنار آن موضوع تأسیس بانک تعاونی سهامی عام پیگیری می‌شود که امیدواریم این مذاکرات در سال ۹۸ از نظر کارشناسی به نتیجه برسد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ