کد خبر: ۱۳۰۰۵۶
۱۱:۵ - ۱۳۹۸/۴/۲۲

محاسبه اثر عرضه اولیه

محاسبه اثر عرضه اولیه "نوری" در سود "فارس، تاپیکو و وصندوق "

سهام قابل عرضه اولیه امروز ۳۰۰ میلیون سهم پتروشیمی نوری از سوی سه مالک اصلی مشخص شد و برخی کارشناسان ، محاسباتی را در مورد اثر فروش و تعدیل سود "فارس، تاپیکو و وصندوق " انجام دادند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی عرضه اولیه 10 درصد از سهام پتروشیمی نوری (بزرگترین تولیدکننده مواد آروماتیکی جهان ) تا ساعتی دیگر انجام می شود که این شرکت 300 میلیارد تومانی دارای سه مالک اصلی و شامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 76.5 درصد و تاپیکو با 17 درصد و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با 6.4 درصد است.

در این میان ، 300 میلیون سهم " نوری"  از سوی این شرکت ها روانه میز فروش بورس می شود که شامل 229 میلیون و 650 هزار سهم از "فارس،" حدود 51 میلیون سهم توسط تاپیکو و 16 میلیون و 350 هزار سهم از "وصندوق" است .

برخی کارشناسان هم با انجام محاسباتی در مورد اثر این واگذاری در سود سهام شرکت های مالک ، اعلام کرده اند هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از محل این فروش قادر به شناسایی سود 694 میلیارد تومانی و تعدیل سود 76 ریالی هر سهم خواهد شد.

سود قابل شناسایی تاپیکو و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی هم بالغ بر 148.7 و 56.8 میلیارد تومان بوده که منجر به تعدیل سود هر سهم 18 و 21 ریالی این دو شرکت خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ