کد خبر: ۱۳۰۰۷۰
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۴/۲۲

مهلت ترخیص خودروهای وارداتی تمام شد اما.../ کاهش تا 40 درصدی قیمت ها
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو :

مهلت ترخیص خودروهای وارداتی تمام شد اما.../ کاهش تا 40 درصدی قیمت ها

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام افت 20 الی 40 درصدی قیمت ها گفت: مهلت مصوبه هیات دولت در خصوص ترخیص خودروهای وارداتی تمام شده اما هنوز 8 هزار دستگاه در گمرک مانده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی دادفر در خصوص روند ترخیص خودروها به گسترش نیوز گفت: مهلت ترخیص خودروها از گمرگ طبق مصوبه هیات دولت در 16 تیر به اتمام رسید. هنوز این مصوبه تمدید نشده و حدود 8 هزار دستگاه در گمرکات مانده اند که از این رقم 2600 الی 2800 دستگاه تحت نظر مقام قضایی است اما مابقی قابلیت ترخیص دارند. در خصوص تمدید مصوبه به صورت مکرر تماس و ارسال نامه به رئیس جمهور و معاون اول، رئیس سازمان توسعه تجارت و وزیر صنعت داشتیم اما همچنان پاسخی دریافت نکردیم.

وی با بیان انکه تاکنون 3 هزار دستگاه شماره گذاری و 5 هزار دستگاه نیز ترخیص شده ، افزود: از تمامی مسئولان درخواست داشتیم روند ترخیص ها را متوقف نکنند چرا که با ترخیص خودروها از گمرک آرامش در بازار ایجاد شده است. در نتیجه کاهش قیمت ، صورت گرفته و ضمن اینکه فشار تا حدودی از روی خودروسازان داخلی نیز برداشته شد. زمانی که بازار شرایط هیجانی دارد همه به سمت خرید خودرو می روند اما با عرضه خودروهای وارداتی قیمت ها نه تنها در بازار وارداتی ها بلکه برای داخلی ها نیز با کاهش مواجه شده است. این اتفاق در حال رخ دادن بود اما دوباره درها برای ترخیص گمرک بسته شد.

این مقام مسئول در خصوص تحویل خودرو به خریداران، گفت: اکثر مردم در حال تحویل خودروها هستند و انصراف صورت نگرفته چرا که همچنان تفاوتی میان قیمت خودروهای تحویلی و بازار وجود دارد. مشکل گواهی اسقاط نیز حل شده اما مشکل بسیار اساسی که شرکت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند تعیین قیمت توسط سازمان حمایت است. مطلب دیگر نیز بحث ضمانت نامه های گمرکی است که به صورت 3 ماهه است و اعتبار آن در حال منقضی شدن است. گفته می شود که ضمانت نامه ها باید نقد شود و این مورد فشار مالی سنگینی به شرکت ها می آورد. رقم این ضمانت نامه ها برابر با ارزش گمرکی تمام خودروهای خارج شده است.

دادفر به وضعیت قیمت خودروها در بازار اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت قیمت ها در بازار از زمانی که مصوبه بازگشایی انجام شد کاهشی و با افت 20 الی 40 درصدی نسبت به زمان اوج همراه شده است.

انتهای پیام

 
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ