کد خبر: ۱۳۰۱۲۵
۱۵:۶ - ۱۳۹۸/۴/۲۳

دلایلی که منجر به انصراف آمریکا از تحریم ظریف شد / پیام به تهران
رویترز :

دلایلی که منجر به انصراف آمریکا از تحریم ظریف شد / پیام به تهران

رویترز در گزارشی ، دلایلی که منجر به انصراف آمریکا از تحریم ظریف شد را بررسی و اعلام کرد: پیام این اقدام، باز نگه داشتن مسیر دیپلماسی با ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رویترز درباره انصراف آمریکا از تحریم ظریف اعلام کرد: پیام این اقدام، باز نگه داشتن مسیر دیپلماسی با ایران است. از سوی دیگر در شرایطی که وزیر خزانه‌داری آمریکا برای تحریم ظریف بسیار مصر بوده اما مایک پمپئو وزیر خارجه با این تصمیم مخالف است. چرا که تحریم وزیر خارجه ایران کمکی برای حل مناقشه و کاهش تنش نبود.

نوذر شفیعی کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نتیجه اقدام آمریکا این است که اگر ظریف تحریم نشود راه برای دیپلماسی باز خواهد شد اما آنچه مهم‌تر و مانع از تحریم‌ وزیر خارجه ایران شده افکار عمومی بین‌المللی است. یعنی اگر ظریف تحریم شود برای افکار عمومی بین‌المللی این سوال مطرح می‌شود که اگر آمریکا دم از مذاکره می‌زند این مذاکره باید توسط چه افرادی و از طریق چه کانال‌هایی صورت بگیرد؟! در این صورت اگر ظریف تحریم شود به این مفهوم است که آمریکا اصلا به‌دنبال مذاکره نیست.

رحمان قهرمان‌پور پژوهشگر ارشد مسائل بین‌الملل نیز گفت: بعد از سفر مشاور سیاسی امانوئل مکرون به ایران و اعلام طرح "فریز در برابر فریز"، آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند اگر ظریف تحریم شود چنین چنین ابتکار عملی مرده محسوب می‌شود و هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. این رویکرد شاید بیانگر آن باشد که آمریکا تا حدودی نرم‌تر شده و بخش‌هایی از کاخ سفید به این جمع‌بندی رسیده‌اند که این سرعت زیاد در اعمال تحریم‌ها علیه ایران عملا نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ