کد خبر: ۱۳۱۱۴۳
۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۴/۲۴

پیش بینی نماینده مجلس از آینده بازار ارز / قیمت واقعی دلار ۷ هزار تومان

پیش بینی نماینده مجلس از آینده بازار ارز / قیمت واقعی دلار ۷ هزار تومان

نماینده مجلس با پیش بینی ادامه سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز گفت: دلار همچنان دارای حباب است و باید حداقل ۴ تا ۵ هزار تومان کاهش یابد تا به نرخ واقعی نزدیک شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهاب نادری با اشاره به کاهش قیمت ارز در هفته های اخیر و پیش بینی بازار ارز به خانه ملت گفت: ریزش قیمت دلار در روزهای اخیر طبیعی است. چراکه قیمت ها کاذب بود.  دلار همچنان دارای حباب است و باید حداقل 4 تا 5 هزار تومان کاهش یابد تا به نرخ واقعی نزدیک شود.

وی ادامه داد: با مدیریت بازار پول توسط بانک مرکزی و همراهی مردم، شوک ناشی از خروج آمریکا به تدریج تخلیه شد و اتفاقات اخیر سیاسی نیز سبب ایجاد تلاطم و نوسان در بازار ارز نشد . از سوی دیگر برنامه بانک مرکزی برای تشکیل بازار متشکل ارزی می تواند به کشف واقعی قیمت ها و عرضه و تقاضای واقعی کمک کند و حباب قیمت ها را بشکند .

نادری با بیان اینکه قیمت ارز به دلیل شرایط سیاسی و موج سواری برخی دلالان افزایش یافت، افزود: گرانی نرخ ارز توجیه اقتصادی نداشت و تنها به دلیل برخی رخدادهای سیاسی همانند خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم ها افزایش یافت. در حال حاضر این تحریم ها قله ها را طی کرده و تاثیری در اقتصاد ایران ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ