کد خبر: ۱۳۱۱۶۴
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۴/۲۴

درآمد۲۰ میلیارد دلاری مواد معدنی و آخرین وضعیت تشکیل دادگاه‌ ویژه معادن
معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

درآمد۲۰ میلیارد دلاری مواد معدنی و آخرین وضعیت تشکیل دادگاه‌ ویژه معادن

معاون امور معادن وزارت صنعت با اعلام آخرین وضعیت تشکیل دادگاه‌های ویژه معادن از درآمد ۲۰ میلیارد دلاری مواد معدنی و زنجیره فرآورده‌ها طی سال گذشته خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، جعفر سرقینی در نشست شورای معادن استان زنجان گفت: با توجه به گستردگی معادن، سال گذشته یک و نیم میلیارد تن خاک معدنی در ایران جابه‌جا شد و مواد معدنی و زنجیره فرآورده‌ها ۲۰ میلیارد دلار درآمد داشت. درحال حاضر نیز مواد معدنی علاوه‌ بر تامین نیاز داخلی تا چهار برابر نیاز ، تولید و صادر می‌شود.

وی افزود: برای حفظ منابع ملی، استحصال مواد معدنی سطح یک و دو در پنج استان ممنوع اعلام شده و شورای معادن استان‌ها باید با هر فرد خطاکاری که به‌طور عمد خارج از محدوده مواد معدنی استحصال می‌کند با قاطعیت برخورد کند. طبق قانون و به‌ علت رعایت حقوق روستاییان، هیچ ماشین حمل مواد معدنی اجازه ندارد بار اضافی داشته باشد. بهره‌بردارانی که جاده اختصاصی معدن ندارند باید در ترمیم جاده روستاهای حومه معدن مشارکت جدی داشته باشند.

وی در خصوص تشکیل دادگاه‌های ویژه معادن در استان زنجان، افزود: تشکیل این دادگاه‌ها بر عهده روسای دادگستری استان‌ها است و تاکنون به غیر از این استان جای دیگری موفق به دریافت مجوز تشکیل دادگاه ویژه معدن نشده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ