کد خبر: ۱۳۱۱۹۴
۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۴/۲۵

مشخصات شرکت آماده عرضه اولیه که بعد از سه سال به فرابورس آمد

مشخصات شرکت آماده عرضه اولیه که بعد از سه سال به فرابورس آمد

شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم که اواخر سال ۹۵ در بورس تهران درج و آماده عرضه اولیه سهام شده بود ، بعد ازسه سال به فرابورس آمد تا آماده عرضه اولیه ۵ درصدی سهام باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم در آخرین روزهای پایانی سال 95 در بورس تهران درج و آماده عرضه اولیه 10 درصدی سهام شده بود اما خبری از واگذاری سهام نشد تا اینکه مجددا" با نماد "بجهرم" در بازار دوم معاملات فرابورس و در گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم به عنوان صد و شانزدهمین شرکت درج شد تا پس از معرفی مدیران، آماده عرضه اولیه 5 درصدی سهام در آینده نزدیک باشد.

طبق بررسی های بورس پرس، این شرکت ۲۲ شهریور ۹۰ با نام شرکت زرین کالای مبین بصورت سهامی خاص تأسیس شده و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و به موجب مصوبه مجمع فوق العاده ۲۵ اسفند سال ۹۴ نام آن به توسعه مولد نیروگاهی جهرم تغییر یافته است.

متعاقب انتقال دارایی های نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به بانک های سپه، تجارت، پست بانک و گروه مالی ملت (موضوع قراردادهای واگذاری نیروگاه به بانک‌ها بابت رد دیون دولتی از طریق سازمان خصوصی سازی) و تعیین این شرکت به عنوان مالک نیروگاه از طرف بانک‌های مذکور، نسبت به تحویل نیروگاه از شرکت برق منطقه فارس اقدام و با انعقاد قرارداد فروش برق ایران از اول فروردین سال ۹۴ به بهره برداری از ۶ فاز گازی ۱۵۹ مگاواتی و تکمیل سه واحد بخار آن را به عهده گرفته است.

این شرکت به عنوان شرکت غیر دولتی و مالک یکی از نیروگاه های بزرگ، فعالیت موثری در این صنعت داشته و مسئولیت تامین نیازهای حیاتی را در منطقه مرکزی و جنوبی بر عهده دارد.

ترکیب سهامداری و سرمایه شرکت

سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۱۰۰ میلیون تومان بوده که در مجمع فوق العاده سال ۹۴ به ۲.۴ هزار میلیارد تومان از محل آورده غیر نقدی افزایش یافته است. ۷۱.۱۶ درصد سهام این شرکت در اختیار بانک سپه، ۱۸.۸۹درصد از سهام تحت مالکیت بانک تجارت، ۹.۶۴ درصد سهام آن متعلق به گروه مالی ملت و ۰.۳۱ درصد سهام آن در اختیار پست بانک است.

موضوع فعالیت اصلی

موضوع فعالیت اصلی شرکت طبق ماده ۲ اساسنامه شامل طرح و احداث و بهره برداری نیروگاه ها و تولید، توزیع، خرید و فروش انرژی برق، سرمایه گذاری در خرید نیروگاه ها، تامین مالی، احداث، راه اندازی، بهره برداری ،تعمیر و نگهداری نیروگاه، صادرات و واردات برق طبق قوانین و مقررات، شرکت در مناقصه های داخلی و خارجی پروژه های احداث نیروگاه های تولید برق و اجرای آنها است.

خلاصه اطلاعات مالی

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» احمد | ساعت ۱۹:۵ - ۱۳۹۸/۵/۲۳
1
0
پاسخ
باسلام و احترام
در خصوص عرضه های اولیه شرایطی فراهم شده که هر کد بورسی بتواند در همان روز اول حد اقل سهام را دریافت کند که بسیار مناسب میباشد ولیکن چنانچه قانونی تصویب شود که این امر در 5 روز اول عرضه همانند روز اول بین کل افراد متقاضی تقسیم گردد هم به عدالت نزدیک است و هم کدهای بورسی با خریدهای متوالی مطلوبیت بیشتری کسب خواهند کرد.
با تشکر
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ