کد خبر: ۱۳۱۲۰۴
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۴/۲۵

دو ناکامی پی در پی سازمان خصوصی سازی در فروش سهام دولت از طریق بورس

دو ناکامی پی در پی سازمان خصوصی سازی در فروش سهام دولت از طریق بورس

دیروز هم عرضه بلوک ۱۹.۹ درصدی پالایشگاه شیراز به عنوان دومین شرکت قابل واگذاری دولت همانند بلوک بیمه البرز، بدون مشتری ماند تا سازمان خصوصی دو شکست پی در پی را ثبت کند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی پیرو مصوبه اوایل خرداد هیات واگذاری مبنی بر عرضه باقی مانده سهام دولت در 18 شرکت‌ بزرگ، شرایط بلوک 19.9 درصدی پالایشگاه شیراز به عنوان دومین شرکت قابل واگذاری دولت اعلام و قرار بود روز گذشته روانه میز فروش شود که این بلوک هم پس از بی مشتری ماندن بلوک بیمه البرز در شنبه ، ناکام ماند.

بنابراین گزارش، مقرر شده بود 205 میلیون و 508 هزار و 720 سهم این پالایشگاه فرابورسی در نماد "شراز 4" توسط کارگزاری بانک پارسیان عرضه شود. در این واگذاری،قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه 20 درصد به شرط آنکه از مبلغ 3550 تومان کمتر نباشد و قیمت پایه کل 729.5 میلیارد تومان، تعیین شده بود.

بلوک بیمه البرز هم شامل بیش از 639 میلیون و 567 هزار سهم بود که با قیمت 158 تومان هر سهم و ارزش 109 میلیارد تومانی آماده عرضه شده بود اما کسی حاضر به خرید آن نشد تا چهارمین عرضه در 17 ماه اخیر این شرکت باز هم بی نتیجه بماند .

براساس این گزارش، علاوه بر بیمه البرز و پلایشگاه شیرار ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولادمبارکه، ملی مس، پالایشگاه های بندر عباس، اصفهان، تبریز، لاوان، و تهران ، بانک های صادرات، ملت و تجارت، مخابرات ایران، کشتیرانی، ایران خودرو و سایپا در نوبت عرضه قرار دارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ