کد خبر: ۱۳۱۲۲۲
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۴/۲۵

واکنش هوک به دیدار اعضای دولت ترامپ با ظریف و موضع روحانی برای مذاکره
در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام شد:

واکنش هوک به دیدار اعضای دولت ترامپ با ظریف و موضع روحانی برای مذاکره

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران با تکذیب برنامه دیدار اعضای دولت ترامپ با ظریف به اظهارات اخیر روحانی مبنی بر آمادگی برای مذاکره واکنش نشان داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، برایان هوک درباره علت صدور روادید برای حضور وزیر خارجه ایران در نیویورک و نشست سازمان ملل به فاکس نیوز گفت: آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل ، تعهداتی دارد که به دیپلمات‌ها اجازه می دهد اقدامات مرتبط با سازمان ملل را انجام دهند اما به معنای اجازه رفت و آمد آزاد دیپلمات‌های ایرانی در نیویورک نیست و پلبیس مانع از تردد آزاد خواهد شد .

وی در مورد احتمال دیدار مقامات دولت با ظریف هم گفت: هیچ دیداری بین مقامات دولت آمریکا با وزیر خارجه نخواهد شد و هیچ کانال ارتباطی محرمانه‌ای با ایران نیست . همه نکاتی که باید در این باره زده می‌شد توسط ترامپ و پمپئو مطرح شده است.

این مقام مسئول در واکنش به اظهارات اخیر روحانی مبنی بر آمادگی مذاکره در صورت رفع تحریم های آمریکا گفت: شاید مخاطب این نکات ، مردم ایران و کشورهای اروپایی باشند . ایران برای دهه‌ها از باج‌خواهی هسته‌ای برای به لرزه در آوردن جامعه بین‌المللی استفاده کرده تا بتواند مانع از فشارهای آمریکا شود اما قرار نیست فشارها کاهش یاید .

هوک بار دیگر بر لزوم غنی‌سازی صفر ایران تاکید کرد و گفت: یک سال زمان گریز اتمی، نوعی استاندارد پذیرفته شده بین‌المللی است که به دولت ترامپ  ارث رسیده اما خواهان زمان بسیار بیشتر هستیم . موضع آمریکا این است که ایران هیچ ظرفیتی برای غنی سازی نداشته باشد. حامی اصلی تروریسم در جهان، برای داشتن یک برنامه صلح آمیز هسته‌ای نباید غنی‎‌سازی اورانیوم بکند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ