کد خبر: ۱۳۱۲۲۷
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۴/۲۵

خصوصی سازی
بعد از دو عرضه ناموفق :

خصوصی سازی "هت تریک" کرد و در فروش پالایشگاه فرابورسی شکست خورد

امروز هم بلوک ۲۰ درصدی پالایشگاه لاوان بدون مشتری ماند تا سازمان خصوصی سازی بعد از ناکامی در فروش بیمه البرز و پالایشگاه شیراز، سه شکست پی در پی را ثبت و "هت تریک" کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق مصوبه اوایل خرداد هیات واگذاری مبنی بر عرضه باقی مانده سهام دولت در 18 شرکت‌ بزرگ، شرایط بلوک 20 درصدی پالایشگاه لاوان به عنوان سومین شرکت قابل واگذاری دولت اعلام و قرار بود امروز روانه میز فروش شود اما این بلوک هم پس از بی مشتری ماندن بلوک بیمه البرز و پاالایشگاه شیراز طی شنبه و دوشنبه هفته جاری، ناکام ماند.

به این ترتیب، مقرر شده بود 228 میلیون و 684 هزار و 320 سهم این پالایشگاه فرابورسی در نماد "شاوان 4" توسط کارگزاری آگاه عرضه شود. در این واگذاری،قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه 20 درصد به شرط آنکه از مبلغ 29116 ریال کمتر نباشد و قیمت پایه کل 665.8 میلیارد تومان، تعیین شده است.

بلوک بیمه البرز هم شامل بیش از 639 میلیون و 567 هزار سهم بود که با قیمت 158 تومان هر سهم و ارزش 109 میلیارد تومانی آماده عرضه شده بود اما کسی حاضر به خرید آن نشد تا چهارمین عرضه در 17 ماه اخیر این شرکت باز هم بی نتیجه بماند.

در این میان، بلوک پالایشگاه شیراز هم شامل 205 میلیون و 508 هزار و 720 سهم بود که با ارزش 729.5 میلیارد تومانی آماده عرضه شده بود اما بدون مشتری ماند.

براساس این گزارش، علاوه بر بیمه البرز و دو پالایشگاه شیراز و لاوان، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولادمبارکه، ملی مس، پالایشگاه های بندر عباس، اصفهان، تبریز، لاوان، و تهران ، بانک های صادرات، ملت و تجارت، مخابرات ایران، کشتیرانی، ایران خودرو و سایپا در نوبت عرضه قرار دارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ