کد خبر: ۱۳۱۲۳۶
۰:۰ - ۱۳۹۸/۴/۲۶

تحلیل کارگزار بورس از علت ریزش‌ سنگین دیروز شاخص و وضعیت صنعت فولاد

تحلیل کارگزار بورس از علت ریزش‌ سنگین دیروز شاخص و وضعیت صنعت فولاد

کارگزار بورس ضمن اشاره به علت ریزش‌ دیروز بازار سهام و روزهای گذشته صنعت فولاد گفت: اصلاح و حرکت اشاخص در بازار سرمایه طبیعی است و نباید آن را جدی گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عظیم ثابت که به تازگی مدیرعامل کارگزاری بانک سپه شده ، درباره شرایط روزهای اخیر بازار سهام که دیروز با ریزش بیش از 7 هزار واحدی شاخص به اوج رسید به ایرنا گفت: بخشی از ریزش‌های دیروز ناشی از کاهش قیمت دلار بود که منجر به شکسته شدن برخی از خطوط مقاومتی شد.

وی ادامه داد: بازار در چند وقت اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرد و بعد از آن در حالت ثبات قرار گرفت. زمانی که در بازار خبر جدید و مثبت وجود نداشته باشد شاخص بورس اصلاح می شود و بازار در مسیر روند نزولی قرار می گیرد.

این کارگزار بورس با بیان اینکه ترس از تداوم کاهش قیمت دلار بر روند معاملات بازار سرمایه تاثیرگذار است، افزود: ریزش دیروز شاخص بورس که بسیار تند بود ادامه دار نیست و به نظر می رسد بازار به مسیر اصلی بازگردد.

ثابت به علت ریزش شرکت های فولادی در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: دلار محرکی برای معاملات کالاهای صادرات محور است که چند وقت اخیر رشد چندانی را در بازار تجریه نکرد و کاهشی بود. بنابراین ابهام در ادامه صادرات گروه فولادی‌ها باعث ریزش این گروه و عدم اقبال آنها در بازار سرمایه شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ