کد خبر: ۱۳۱۲۴۲
۱:۹ - ۱۳۹۸/۴/۲۶

نمایندگان آمریکا برای بازگشت ترامپ به برجام قطعنامه دادند

نمایندگان آمریکا برای بازگشت ترامپ به برجام قطعنامه دادند

چند نماینده کنگره با صدور قطعنامه‌ای از ترامپ خواستند آمریکا را به برجام و توافق هسته‌ای با ایران بازگرداند و از روش‌های دیپلماتیک برای رفع سایر چالش‌ها استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس ، چند نماینده کنگره آمریکا با انتشار قطعنامه‌ای از ترامپ خواستند آمریکا را به برجام و توافق هسته‌ای با ایران بازگرداند.

این طرح توسط باربارا لی، دیوید پرایس و جان شاکوسکی، نمایندگان دموکرات آمریکایی ارائه شده و از دولت می‌خواهد علاوه بر بازگشت به برجام تدابیری فوری برای کاستن از تنش‌ها با ایران به کار گرفته و از روش‌های دیپلماتیک برای رفع سایر چالش‌ها با ایران استفاده کند.

در این میان باربارا لی گفت: سیاست ترامپ در قبال ایران مسئول این بحران خودساخته است. به عنوان فردی که نقشی کلیدی در ایجاد حمایت از برجام در کنگره داشتم می‌گویم نومیدانه است خود را در وضعیتی که به نحو خطرناکی به درگیری نظامی با ایران نزدیک است ببینیم. نیازمند تعامل دیپلماتیک جدید و مداوم داریم تا از مسیر جنگ دور شده و به مسیر صلح و دیپلماسی برگردیم . این چیزی است که این قطعنامه خواستار آن است.»

دیوید پرایس هم اقدام ترامپ در خروج از برجام را مقصر شدت گرفتن تنش‌ها با ایران معرفی کرد و گفت: این قطعنامه پیامی قوی از کنگره به دولت می‌فرستد مبنی بر اینکه باید به برجام و تعامل معنادار دیپلماتیک برگردیم. صلح، امنیت و رهبری آمریکا در معرض خطر قرار گرفته است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ