کد خبر: ۱۳۱۲۵۴
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۴/۲۶

سهم سرمایه در گردش صنعت به ۴۰ درصد می رسد / رضایت از شرایط بانک ها
رئیس کل بانک مرکزی:

سهم سرمایه در گردش صنعت به ۴۰ درصد می رسد / رضایت از شرایط بانک ها

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه شرایط بانک ها باثبات تر شده گفت : قرار است طبق قانون، سهم سرمایه در گردش بخش صنعت از ۳۰ به ۴۰ درصد افزایش می یاید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در حاشیه شورای گفت و گو و شورای هماهنگی بانک های استان اصفهان گفت: افرادی که ارز حاصل از صادرات را هنوز بازنگردانده‌اند،‌ مرتکب تخلف شده اند و قطعاً طبق قوانین با آنها برخورد می‌شود. در این میان برخی از صادرکنندگان متخلف هم به قوه قضائیه معرفی شده اند.

وی ادامه داد: این گروه کسانی هستند که متأسفانه آدرس دقیقی در دست نیست و نشان‌دهنده آن است که از کارت های یک بار مصرف یا روش های مشابه آن استفاده کردند. لذا قوه قضائیه و بازپرس پیگیر این موارد هستند.

این مقام مسئول در مورد صنعت بانکداری هم توضیح داد:  بانک ها در عملیات و فعالیت ها  با مشکلاتی مانند ناترازی و تسهیلات تکلیفی روبرو وبا شرایط  پیچیده ای روبرو هستند . اما خوشبختانه با بهبود اوضاع ، شرایط بانک ها باثبات تر شده و بانک مرکزی نیز نظارت و کنترل لازم را اعمال می‌کند.

همتی در مورد نتیجه کلی جلسات دیروز در استان اصفهان هم گفت: تصمیمات مهمی برای مهم‌ترین قطب صنعتی ایران یعنی استان اصفهان گرفته و در مورد موضوعاتی مانند مباحث ارزی و رفع مشکلات صادرکنندگان ، تسهیلات کشاورزی، اشتغال زایی روستایی و کمبود منابع مالی مترو  بحث و تبادل نظر شد.

وی همچنین با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی نیازمند نقدینگی بوده و وظیفه بانک ها بانک ها تامین نقدینگی و کمک به افزایش تولید است گفت: نقدینگی بدون افزایش زیاد به طور هدفمند به سمت تولید خواهد رفت و بانک مرکزی ارقام ویژه‌ای برای افزایش سرمایه در گردش بخش صنعت در نظر گرفته و قرار است طبق قانون، سهم سرمایه در گردش بخش صنعت از 30 به 40 درصد افزایش یاید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ