کد خبر: ۱۳۱۲۵۸
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۴/۲۶

شرایط نامناسب شرکت ارزان فرابورسی و  وعده سه وزیر برای تولید ۲۴۰۰ دستگاه
نماینده مجلس خبر داد :

شرایط نامناسب شرکت ارزان فرابورسی و وعده سه وزیر برای تولید ۲۴۰۰ دستگاه

نماینده مجلس با اعلام شرایط نامناسب هپکو و عدم تولید در سال جاری به دلیل نبود انگیزه و توان مالی سهامدار عمده، درباره وعده سه وزیر مبنی بر واگذاری پروژه تولید ۲۴۰۰ انواع ماشین‌ توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی مقدسی درباره سرانجام هپکو و مشکلات شرکت زیانده هپکو که با قیمت ارزان حدود 64 تومانی هر سهم در فرابورس حضور دارد به خانه ملت گفت: خریدار هپکو در سال 96 نتوانست منابع مالی مورد نیاز را تامین کند در نتیجه این شرکت طی سال گذشته تنها 47 دستگاه تولید کرد و در سال جاری هم به دلیل عدم خریداری تجهیزات و ماشین آلات جدید و ناشی از نبود انگیزه و توان مالی سهامدار عمده، تولیدی نکرده است.

وی افزود: هر چند تاکنون حقوق کارگران پرداخت شده اما این موضوع کفایت نمی‌کند و باید تدابیر ویژه ای برای رفع مشکلات اصلی این شرکت در نظر گرفته و برای واگذاری مجدد باید فردی انتخاب شود که اهلیت لازم از نظر مالی و فنی را دارا باشد. همچنین باید منابع لازم برای پرداخت حقوق کارکنان و راه اندازی خط تولید تزریق شود.

این نماینده اراک با بیان اینکه در جلسه با رئیس قوه قضاییه مقرر شد پرونده‌های قضایی گذشته هپکو بررسی شود، ادامه داد: وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی باید تدابیری اتخاذ کنند تا سهام هپکو به فردی واگذار شود که بتواند منابع مورد نیاز را به این واحد تولیدی تزریق کند.سال گذشته وزیران راه ، کشور و صنعت وعده‌هایی مبنی بر واگذاری پروژه تولید 2400 انواع ماشین‌ راهسازی به هپکو را دادند اما روند آن بسیار کُند و آهسته است.

مقدسی ادامه داد: اگر سازمان خصوصی‌سازی منابع لازم برای خرید قطعات و تجهیزات را تامین کند، هپکو ظرفیت بالایی در حل مشکلات راهداری، دهیاری و معادن دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ