کد خبر: ۱۳۱۳۱۱
۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۴/۲۹

پیشنهاد جدید ظریف برای مذاکره با آمریکا و آمادگی بدون پیش شرط ترامپ
روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شد:

پیشنهاد جدید ظریف برای مذاکره با آمریکا و آمادگی بدون پیش شرط ترامپ

وزیرخارجه گفت: ایران پییشنهاد دارد در مقابل رفع تحریم‌های آمریکا، درباره "بند غروب" برجام مذاکره کند. مایک پومپئو نیز از آمادگی ترامپ برای دیدار با مقامات ایرانی بدون هیچ پیش شرطی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شد محمدجواد ظریف در مصاحبه با چند خبرنگار گفت : ایران پییشنهاد دارد در مقابل رفع تحریم‌های آمریکا، درباره "بند غروب" توافق هسته‌ای مذاکره کند. در مقابل ایران حاضر خواهد شد روند تصویب و پیوستن به پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت‌های بیشتر را تسریع کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ایران آن است که با مصوبه کنگره آمریکا، تحریم‌های بازگردانده‌شده علیه ایران لغو شوند تا اعمال دوباره آنها ترامپ دشوار شود. این پیشنهاد یک قدم قابل توجه بوده و اقدامات مشابه دیگری نیز ممکن است.

ظریف درباره احتمال مذاکره مستقیم حسن روحانی و ترامپ ، مشابه آنچه بین رهبران آمریکا و کره شمالی انجام شد هم گفت: در صورت پایبندی آمریکا به تعهدات ، نیازی نیست رهبران برای عکس تبلیغاتی و یادگاری ملاقات کنند.

مایک پومپئو نیز از ایران خواست پای میز مذاکره بیاید و گفت: ترامپ آماده دیدار با مقامات ایرانی بدون هیچگونه پیش شرطی است.

براساس این گزارش، "بندهای غروب" در برجام مربوط به دوره‌ای هستند که برخی تعهدات ایران مطابق توافق به پایان می‌رسند. یکی از انتقادهایی که دونالد ترامپ و دولتمردان درباره برجام مطرح می‌کردند به همین بندها مربوط می‌شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ