کد خبر: ۱۳۱۳۱۲
۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۴/۲۹

واکنش اولیه انگلیس ، آمریکا ، روسیه ، ترامپ و مالک نفتکش توقیف شده

واکنش اولیه انگلیس ، آمریکا ، روسیه ، ترامپ و مالک نفتکش توقیف شده

توقیف نفتکش انگلیسی که توسط سپاه پاسداران و به دلیل عدم قوانین و مقررات بین المللی رخ داد با واکنش های اولیه از سوی انگلیس ، آمریکا ، روسیه ، ترامپ و مالک کشتی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، توقیف یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی که توسط سپاه پاسداران ایران و به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان رخ داد با واکنش های اولیه همراه شد.

در این رابطه ، کمیته اضطراری دولت انگلیس ، جلسه اضطراری تشکیل داد و جرمی هانت وزیر خارجه از این رویداد ابراز نگرانی کرد.

شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرد: از توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران مطلع شده و به همکاری با شریکان و متحدان برای مقابله با "رفتارهای مخرب ایران" ادامه خواهد داد .

ترامپ هم از گفت وگو با دولت انگلیس خبر داد .

نماینده روسیه در سازمان مل نیز گفت: روسیه از توقیف این نفتکش نگران بوده و خواستار کاهش تنش‌ها است اما تا زمان اطلاع از جزئیات دقیق ، اظهار نظر بیشتری در این باره نخواهد کرد.

براساس این گزارش، شرکت استینا بالک مالک نفتکش استینا ایمپرو هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این نفتکش با 23 خدمه در آب‌های بین‌المللی توقیف شده و به نظر می‌رسد به سمت شمال منحرف شده و در حال حرکت به طرف ایران است و بالگرد و قایق‌های ایرانی در آب‌های بین‌المللی به این نفتکش  نزدیک شده‌اند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ