کد خبر: ۱۳۱۳۱۷
۹:۲ - ۱۳۹۸/۴/۲۹

علت کمبود عرضه کود اوره توسط شرکت های پتروشیمی‌ اعلام شد
توسط عضو انجمن:

علت کمبود عرضه کود اوره توسط شرکت های پتروشیمی‌ اعلام شد

عضو انجمن پتروشیمی ضمن اشاره به روال صادرات محصولات بعد از اعمال تحریم ها در مورد علت کمبود عرضه کود اوره از سوی شرکت های پتروشیمی‌ توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پرویز صحاف‌زاده درباره کمبود عرضه کود اوره از سوی پتروشیمی‌ها به ایلنا گفت: موضوع کمبود مربوط به مصوبه‌ای است که براساس آن باید قیمت طبق نرخ‌های پایه بورس تعیین شود و نه قیمتی که تاکنون یارانه ای تعیین می‌شد. قرار است شرکت‌های پتروشیمی کود اوره را بر پایه نرخ بورس تحویل دهند و کاهش عرضه فقط به همین دلیل است.

وی افزود: هیچ کمبودی در کود اوره نیست و قیمت پایه بورس ۶۶۰ تومان بوده و اکنون براساس نرخ ۱۴۰۰ تومان است. در خصوص عرضه پت هم کمبودی وجود ندارد و مازاد هم داریم.

صحاف‌زاده درباره صادرات محصولات پتروشیمی هم گفت: صادرات طبق روال قبل انجام می‌شود و از این نظر مشکلی در محصولات پتروشیمی نداریم در زمینه نقل و انتقال پول هم مشکل حادی وجود ندارد.

بنابراین گزارش،اخیرا مسئولان وزارت کشاورزی اعلام کردند، شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای تیرماه از تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت به بخش کشاورزی خودداری کرده و این محصول را صرفا براساس قیمت‌های بورس کالا به بخش کشاورزی تحویل خواهند داد.اجرایی شدن این موضوع منجر به افزایش سه برابری قیمت فروش کود اوره تحویلی به کشاورزان خواهد شد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ