کد خبر: ۱۳۱۳۲۱
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۴/۲۹

رئیس دفتر روحانی و وزیر صنعت با محصول جدید ایران خودرو آشنا شدند

رئیس دفتر روحانی و وزیر صنعت با محصول جدید ایران خودرو آشنا شدند

رئیس دفتر روحانی و وزیر صنعت با محصول پژو 301 جدید ایران خودرو آشنا شده و از این اقدام حمایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود واعظی در بازدید از سالن ایران خودرو در نمایشگاه فرصت های داخلی سازی، طراحی و تولید ۳۰۱ را در شرایط تحریمی توسط جوانان ایرانی را قابل تقدیر دانست و گفت: ایران خودرو مسیری را که در طراحی خودرو و بومی سازی قطعات گام نهاده توسعه دهد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت و توان داخلی در طراحی و تولید خودرو و بهره گیری از شرکت های دانش بنیان گامی ارزشمند و فصلی تازه در صنعت خودرو و بخصوص ایران خودرو است. ایران خودرو دستاوردهایی که در دولت تدبیر و امید در زمینه های بومی سازی قطعات، تولید خودرو با نشان ایرانی، توسعه قوای محرکه کسب کرده را برای مردم به نمایش بگذارد.

همچنین هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در زمینه موتور این محصول و زمان عرضه به بازار به رضا رحمانی وزیر صنعت توضیح داد : محصول ۳۰۱ تاکنون به ۶۰ درصد ساخت داخل رسیده و با آغاز تولید انبوه در اواخر سال جاری به ۸۰ درصد خواهد رسید. جم موتور ۳۰۱ ، ۶ .۱ لیتر ، حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱ .۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است .

وی بااشاره به این که موتور ای سی ۵ با بیش از ۸۰ درصد داخلی سازی شده به تولید انبوه رسیده ، افزود: نخستین سری از ۳۰۱ ایرانی در اردیبهشت ماه سال آینده به دست مشتریان خواهدرسید.

رحمانی نیز گفت: نهضت ساخت داخل قطعات با تکیه بر جوانان و شرکت های دانش بنیان در این پروژه ۳۰۱ نمایان است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ