کد خبر: ۱۳۱۳۳۷
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۴/۲۹

وزیر صنعت: ایران خودرو و سایپا باید تمام دارایی ها را تا سال ٩٩ واگذار کنند

وزیر صنعت: ایران خودرو و سایپا باید تمام دارایی ها را تا سال ٩٩ واگذار کنند

وزیر صنعت ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جبران افت تولید از الزام به واگذاری تمام اموال و دارایی خودروسازان طی سال‌های ٩٨ و ٩٩ بصورت کامل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، رضا رحمانی در میزگرد تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با اشاره به جبران افت تولید باتوجه به وجود یک میلیون خودرو معوق گفت: مردم عادی خریداران این خودروها بودند که البته نقدینگی خودروسازان را نیز قفل کرده بودند، این در حالی است که در یک حرکت سریع، تولید خودروهای پرتیراژ را افزایش دادیم.

وی افزود: در چنین شرایطی تعمیق ساخت داخلی را نیز گسترش داده و وابستگی را به خارج کم کردیم، ضمن اینکه تمام جوانب کار را دیدیم و تلاش کردیم قیمت را هم کاهش دهیم. البته هر هفته نیز جدول تولید و فروش را رصد کرده و گزارشات را با هفته‌های قبل مقایسه می‌کنیم.

این عضو کابینه با بیان اینکه ٨٠ درصد تولید صرف انجام تعهدات می‌شود،ادامه داد: در پنج محور آمار تولید، تعهدات فروش، خودروهای ناقص، فروش اموال و مازاد دارایی خودروسازان و ساخت داخل، کار را به صورت روزانه رصد خواهیم کرد.

رحمانی با بیان اینکه فروش دارایی‌های مازاد با اولویت‌هایی که برای آنها تعیین شده در حال انجام است، گفت: اموال و دارایی‌های خودروسازان باید ظرف سال های ٩٨و ٩٩ واگذار شده و فروش آنها تکمیل شود.

وی با بیان اینکه توان خوبی در حوزه قطعه سازی ایجاد شده،گفت: رابطه خودروسازان و قطعه سازان باید برد- برد باشد البته وزارت صنعت نیز نقش تسهیل گر دارد و نمی‌خواهد به خودروساز و قطعه ساز امر و نهی کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ