کد خبر: ۱۳۱۳۴۹
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۴/۲۹

مهمترین نتیجه فروش 14 و 17.3 درصد از سهام دولت در ایران خودرو و سایپا
نماینده مجلس اعلام کرد:

مهمترین نتیجه فروش 14 و 17.3 درصد از سهام دولت در ایران خودرو و سایپا

نماینده مجلس با اعلام مهمترین نتیجه واگذاری 14 و 17.3 درصد از سهام دولت در ایران خودرو و سایپا ، تعجیل در سبک و شیوه واگذاری را مذموم دانست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی با اشاره به قصد دولت در به صفر رساندن سهام در ایران خودرو و سایپا به ایسنا گفت: اگر تا این لحظه با پدیده افراط و تفریط مدیران دولتی در اداره شرکت های بزرگ خودروسازی روبرو بودیم با به صفر رسیدن سهام دولت در این دو خودروساز باید منتظر کنار رفتن پرده افراط و تفریط باشیم.

وی افزود: اینکه تصور شود واگذاری 14 و 17.3 درصد از سهام دولت در ایران خودرو و سایپا موجب خروج صنعت خودروسازی از سلطه نگاه بسته دولتی ها می شود، غیردقیق و نادرست است. اساسا نحوه مدیریت و مالکیت دولتی در شرکتهای خودروسازی به دلیل ترکیب سهامداران این شرکت ها و تو در تو بودن این سهام، چنین ادعایی را باطل می کند.

این نماینده مجلس با اعلام مذموم دانستن تعجیل در سبک و شیوه واگذاری سهام دولت در این شرکت ها ادامه داد: در صورت اصرار وزارت صنعت به این شیوه واگذاری باید شاهد انحرافات جدیدی در مالکیت و عملکرد شرکت های خودروساز بود. به بیان روشن تر قطار گرفتاری ها و مشکلات به دلیل شیوه نادرست واگذاری ها و نتایج ناگزیر آن البته با تغییر ریل، همچنان به مسیر ناکجا آباد ادامه طریق خواهد داد.

نجفی افزود: در خودروسازی با صنعتی مواجهیم که کاملا غیر رقابتی و انحصاری است. اصرار بر چنین شیوه ای آن هم در دوران تشدید تحریم های اقتصادی آمریکا، حرکتی شتابنده در مسیر غلط است.

وی از مدیران وزارت صنعت خواست قدری صبوری کنند تا ابعاد نظری طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در مجلس روشن تر شود تا با استخراج نتایج نهایی آن از آشفتگی جدید و به خطر افتادن منافع سهامداران و مشتریان خودروهای ایرانی جلوگیری شود.

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ