کد خبر: ۱۳۱۳۶۷
۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۴/۳۱

آخرین وضعیت ارزش روز بازار، بازدهی ، P/E و سهام شناور آزاد
برای ۴ ماهه سال جاری بررسی شد:

آخرین وضعیت ارزش روز بازار، بازدهی ، P/E و سهام شناور آزاد "همراه"

آخرین وضعیت ارزش روز بازار، بازدهی ، P/E و سهام شناور آزاد شرکت ارتباطات سیار ایران طی چهار ماهه سال جاری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام طی چهار ماهه سال جاری با تلاطمات پیش بینی نشده ای مواجه بود و هرچند شاخص بورس به رکورد تاریخی 252 هزار واحد هم رسید اما دو ریزش سنگین را هم تجربه کرد و برخی سهامداران نتوانستند بازدهی قابل قبولی از سرمایه گذاری در بورس بدست آورند.

در این میان،برخی شرکت ها همانند ارتباطات سیار ایران با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی و بازار سهام کارنامه موفقی رادر این مدت به ثبت رساندند.

طبق بررسی های بورس پرس،"همراه" پس از افزایش سرمایه 100 درصدی به سرمایه اسمی 1.92 هزار میلیارد تومانی رسیده و از این لحاظ در جایگاه بیست و نهمین شرکت بورسی قرار دارد. این درحالی است که از لحاظ ارزش روز بازار که از طریق ضریب تعداد سهام در آخرین قیمت سهم بدست می آید در بین 10 شرکت اول قرار گرفته و رتبه نهم را از آن خود کرده است.

با این اوصاف،اپراتور اول با ارزش بازار 21.4 هزار میلیارد تومانی، بالاتر از شرکت های بزرگی همانند بانک ملت، پالایشگاه بندرعباس، تاپیکو، گروه مپنا و ... قرار دارد.

همچنین از لحاظ قیمت پایانی با 11156 ریال برای هر سهم درمیان 30 شرکت اول، بالاترین قیمت سهم را دارا است که نشان از ارزشمندی این سهم دارد. بررسی P/E گروه حاضر در آن با 6.25 و مقایسه با P/E حدود 6.26 نیز نشان از تعادلی و منطقی بودن نسبت قیمت به سود هر سهم دارد.

مقایسه درصد سهام شناور آزاد 10 درصدی "همراه" در بین شرکت های بزرگ، نشاندهنده قابلیت خرید و فروش این سهم در رتبه 312 است که رتبه مطلوبی از متغیرهای عرضه و تقاضا و ارتباط آن با نوسان قیمت است و دچار دست‌کاری قیمت نمی‌شود.

همراه اول در بین 600 شرکت بورسی و فرابورسی دارای بازدهی مثبت 38 درصدی و دو برابر بیشتر از نرخ سود بانکی است. رتبه نقدشوندگی این سهم باتوجه به توقف نماد به دلیل برگزاری مجمع سالانه و غیبت چند روزه از تابلوی بورس 430 است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ