کد خبر: ۱۳۱۳۷۸
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۴/۳۰

پیشنهاد معاون وزیر برای عرضه ۱۴ و ۱۷.۳ درصد از سهام ایران خودرو و سایپا

پیشنهاد معاون وزیر برای عرضه ۱۴ و ۱۷.۳ درصد از سهام ایران خودرو و سایپا

معاون وزیر صنعت گفت: ایدرو می‌تواند اموال دیگری را بجای سهام خودروسازان نزد بانک به وثیقه بگذارد تا زمینه عرضه ۱۴ و ۱۷.۳ درصد از سهام ایران خودرو و سایپا فراهم شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی در خصوص اظهارنظر رئیس سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر عدم امکان واگذاری 14 و 17.3 درصد از سهام دولت در ایران خودرو و سایپا به دلیل در وثیقه بودن بخشی از سهام ایدرو به مهر گفت: شرکت‌های دولتی طبق روال و با هدف دریافت وام ، اقدام به وثیقه کردن دارایی ها نزد بانک‌ها می کنند. بنابراین در وثیقه بودن بخشی از سهام این دو خودروساز  هم کاری غیرعادی نیست.

وی افزود: در برخی مقاطع هم ایدرو متقاضی حضور در پروژه‌ها، نیازمند منابع مالی بود و  باید از بانک وام دریافت می‌کرد. و به همین دلیل، وثایقی را به بانک ها سپرده است. طبیعی است اگر درصورت واگذاری سهام باید با سهام دیگری نزد بانک جایگزین شود یا تسهیلات بازپرداخت و تسویه شود. ایدرو برای آزادسازی سهام مشکلی ندارد و می‌تواند وثایق و اموال دیگری را به جای سهام خودروسازان نزد بانک به وثیقه بگذارد.

مقیمی ادامه داد: همه شرکت های دولتی واگذار شده‌ با چنین مسائلی روبرو بوده‌اند. بنابراین اگر این وثایق آزاد شود، مشکلی در واگذاری سهام رخ نمی‌دهد. ضمن اینکه برای واگذاری ها باید ارزش دارایی‌ها ، محاسبه و تمام ابعاد دارایی‌ها، بدهی‌های پنهان و صورت های مالی ارزیابی شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ